قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از توزیع 200 هزار تن کالای اساسی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: فروش ویژه اینترنتی اقلام پرمصرف در این ماه، از فردا (شنبه) ششم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
سازمان جهانی تجارت (WTO) اعلام کرد که80 کشور و قلمرو گمرکی صادرات ماسک صورت، وسایل حفاظتی، دستکش و سایر اقلام را برای جلوگیری از کمبود در زمان شیوع ویروس کرونا ممنوع یا محدود کرده‌اند.
یک رسانه داخلی چین به عدم استقبال این کشور از سقوط قیمت نفت اشاره کرد و نوشت: به نظر می رسد کاهش قیمت جهانی نفت خام هدیه ای از سوی آسمان برای چین باشد اما در واقعیت قضیه متفاوت است.
نظرسنجی از بیش از 500 اقتصاددان از سراسر دنیا طی چند هفته گذشته نشان داده اکثر اقتصادهای بزرگ در یک رکود شدید اقتصادی به سر می‌برند و بهبود آن ها از این رکود زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید.
در حالی که سه روز مانده به پایان مدت انقضای معافیت 30 روزه آمریکا برای واردات گاز و برق ایران، عراق برای تهیه حدود 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در مدت چهار سال برای توقف واردات از همسایه خود به سختی تلاش خواهد کرد.
تصویب بسته حمایتی جدید ضد کرونایی در مجلس سنا، دلار را صعودی کرد.
برترین‌های تالارهای مختلف بازار فیزیکی بورس کالای ایران در نخستین ماه امسال معرفی شدند.
آمارها نشان می دهد، بیشترین آسیب در بحث کرونا بر حوزه خدمات با 12میلیون و 347 هزار و 900 نفر شاغل بوده است. ضرورت دارد حمایت های عملی دولت در این بخش با قدرت و سرعت بیشتری انجام شود.
کشورهای در حال توسعه ضربه سختی از ویروس کرونا خورده‌اند و این ویروس از 4 جهت به اقتصاد این کشورها ضربه زده است.
شرکت خودروسازی رنو فرانسه روز پنجشنبه با انتشار گزارش مالی خود از کاهش 19.2 درصدی درآمدزایی خود در سه ماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.