در حالی که برخی از کشورهای تولید کننده طلا از افزایش بی سابقه قیمت این فلز برای جبران ضربه اقتصادی ویروس کرونا استفاده کرده اند، بانک‌های مرکزی برای اولین بار از سال 2010 به فروشنده طلا تبدیل شده اند.
طبق اعلام نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، در طول یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، نسبت به هفته‌های گذشته آرام گرفته و باتوجه به کاهش قیمت اونس جهانی طلا، کاهش نرخ ارز در داخل و همچنین کاهش تقاضاهای کاذب که به دنبال ورود نیروهای انتظامی به معاملات کاغذی و دستگیری متخلفان رخ داد؛ قیمت‌ سکه و طلا سیر نزولی گرفت.
به اعتقاد برخی کارشناسان، سمت و سوی بازار مسکن با وجود نوسانات قیمتی، متناسب با توان اقشار متوسط و پایین شکل گرفته است؛ به طوری که 58 درصد معاملات را واحدهای با نرخ کمتر از متوسط قیمت شهر تهران به خود اختصاص می دهد؛ در این بین خانه های با قیمت متری 10 تا 20 میلیون تومان 35 درصد خرید و فروشها را در بر گرفته است.
قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار، نزدیک به پایین ترین قیمت یک ماه گذشته که روز پنج شنبه به آن سقوط کرده بود، ایستاد.
دامنه کاهش های پی در پی شاخص کل بورس به هفته جاری نیز کشیده شد و بازار سرمایه در آخرین روز کاری، بعد از مدت ها به کانال یک میلیون و 200 هزار واحد عقب گرد کرد، اتفاقی که برای بسیاری از تحلیلگران قابل پیش بینی نبود و بسیاری از کارشناسان هم درمورد اینکه این کاهش تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد هیچ تحلیلی ندارند.
قیمت نفت در بازار جهانی پس از ریزش سنگینی که در دو روز گذشته داشت، روز جمعه اندکی افزایش یافت اما تحت تاثیر نگرانیها از آسیب دیدن تقاضا تحت تاثیر موج جدید افزایش شیوع کووید 19، در مسیر ثبت دومین کاهش ماهانه قرار گرفت.
صادرات نفت خام روسیه 7.9 درصد طی هشت ماه اول سال جاری میلادی کاهش یافته است.
عملیات بازارگردانی سهام شرکت ایران خودرو و 3 شرکت دیگر در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.
در حالی که دو سوم سکوهای تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک به دلیل وقوع طوفان زتا تعطیل شده است، قیمت نفت پس از کاهش 5 درصدی در جلسه قبلی، امروز شاهد اندکی افزایش بود.
در حالی که افزایش موارد جهانی ابتلا به کرونا و نگرانی ها از تنش آلود شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سبب افزایش تقاضا برای خرید طلا شده است، قیمت فلز زرد پس از کاهش قابل توجه در روز قبل، امروز شاهد افزایش بود.