مردم شبه جزیره از تورم رنج می برند؛

افزایش سرسام آور قبوض انرژی در بریتانیا

  • 1400/11/15 12:36:22
  • 0 نظر
  • 247
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 472737

به گزارش فبنا، به نقل از راشاتودی، وزارت برق و گاز بریتانیا (Ofgem) سقف قیمت قبوض انرژی داخلی را تا 54 درصد برداشته است.

سقف قیمت انرژی از اول آوریل برای تقریباً 22 میلیون مشتری افزایش خواهد یافت. در بیانیه مطبوعاتی وزارت برق و گاز آمده است، کسانی که تعرفه‌های پیش‌فرض را از طریق بدهی مستقیم پرداخت می‌کنند، شاهد افزایش 693 پوندی قبوض برق و گاز خود از 1277 پوند به 1971 پوند (2670 دلار) در سال خواهند بود.

سقف قیمت انرژی حداکثر مقداری را تعیین می‌کند که تامین‌کنندگان انرژی می‌توانند برای گاز و برق مصرفی از مشتریان هزینه دریافت کنند. به گفته وزارت برق و گاز بریتانیا این سقف «شرکت‌های انرژی را از کسب سود بیش از حد باز می‌دارد و اطمینان می‌دهد که مشتریان فقط یک قیمت منصفانه را برای مصرف انرژی خود پرداخت می‌کنند».

وزارت برق و گاز بریتانیا هر شش ماه یک بار بر اساس هزینه‌های اساسی برای تأمین انرژی سقف تعیین می‌کند، با افزایش قبلی قبوض انرژی در ماه اکتبر، این افزایش 12 درصدی قبوض به بالاترین رقم خود در تاریخ که 1277 پوند (1731 دلار) در سال برای حدود 15 میلیون خانوار است، خواهد رسید.

وزارت برق و گاز بریتانیا معتقد است آخرین افزایش سقف قبوض در واکنش به "افزایش بی سابقه قیمت گاز جهانی طی 6 ماه گذشته، با چهار برابر شدن قیمت عمده فروشی در سال گذشته منجر به تعطیلی ده‌ها شرکت آب و برق شده است.

این وزارتخانه آورده است که «طی یک سال گذشته به دلیل افزایش بی سابقه قیمت‌های جهانی گاز و تأثیر مستقیم آن بر 4.3 میلیون مشترک داخلی 29 شرکت انرژی از بازار خارج شده‌اند یا تحت مدیریت ویژه قرار گرفته‌اند

با این حال این وزارتخانه انتظار دارد که افزایش سقف بر مشتریان تأثیر گذار باشد و آنها مصرف کمتری از انرژی را داشته باشند.

در بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه آمده است: «افزایش قیمت قبوض برق و گاز به این دلیل است که شرکت‌های انرژی نمی‌توانند برق و گاز مشتریان خود را با هزینه کمتری که برای آن پرداخت کرده‌اند تأمین کنند».

با این حال، این وزارتخانه می‌گوید که اقدامات دیگری را برای مقابله با بدتر شدن بحران انرژی آماده کرده است

مصرف کنندگان بریتانیا در حال حاضر از افزایش قیمت‌ها در تمامی کالاها از انرژی گرفته تا کالاهای مصرفی رنج می‌برند، زیرا تورم به سمت سریع‌ترین رشد خود در سه دهه اخیر می‌رود.

نظرات
  • 0 نظر