دانشگاه باید شهر مهارت آموزی باشد

  • 1401/04/21 12:13:43
  • 0 نظر
  • 366
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 518198
- اخبار اقتصادی -

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از اتصال مراکزTMC   در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به پرتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد و گفت: بخش اعظمی از مهارت آموزی می تواند در مدارس و  دانشگاه ها صورت گیرد، توسعه آموزش های مهارت محور یک استراتژی مهم در همه دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته تبدیل شده است.

وی گفت: استانداردهای آموزش های مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای هر بخش و رشته به صورت مجزا و توسط متخصصان حوزه های مربوطه تدوین شده است و به مرور با رشد تکنولوژی تصحیح شده و تغییر می کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله ایران، تا سال 1404 ، خاطرنشان ساخت: این امر مستلزم برخورداری کشور از نیروهای کاری ماهر و توانمند است. به جز این سند، در سال های اخیر مهارت آموزی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای بسیار مورد اهمیت قرار گرفته تا نیروی ماهر و خلاق تربیت شود و در اختیار صنایع قرار گیرد.

وی گفت: مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در راستای توانمند سازی دانشجویان تشکیل شده است و در حال حاضر نزدیک به 271 مرکزمهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه ها در حال فعالیت هستند.

حسینی نیا، اتصال مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی به پرتال آموزشی سازمان  را موجب تسهیل فرآیندهای اجرایی مهارت آموزی در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، برشمرد که می تواند به یک فرهنگ ملی تبدیل شود.

وی دو طرح کهاد و نخلستان را به عنوان برنامه های جدید سازمان در این زمینه عنوان کرد و افزود: مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی می توانند در اجرای این طرح ها کمک شایانی  کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در پایان تأکید کرد: دانشگاه ها باید به یک شهر بیدار مهارت آموزی تبدیل شود و در هر استان یک مرکز به پارک علم و فناوری مهارتی تبدیل و در امور مربوط به بخش خصوصی تسهیل گری شود.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر