نماینده مردم علی آباد کتول:

مجلس با حذف قوانین مزاحم تولید عملیات مانع زدایی را شروع کند

  • 1400/01/15 08:34:30
  • 0 نظر
  • 253
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 323266
به گزارش فبنا، رحمت الله نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نام گذاری سال 1400 توسط مقام معظم رهبری به عنوان"تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" درباره راهکارهای تحقق این شعار اظهار کرد: وقتی دشمنان ایران اسلامی در جبهه نظامی و فرهنگی شکست خوردند به این نتیجه رسیدند که تنها راه شکست ایران اسلامی، اقتصادی است. رهبری نیز از 10 سال قبل به صورت هوشمندانه نام‌های اقتصادی در نوروز هر سال انتخاب کردند تا قوای سه گانه برای اقتصاد و معیشت برنامه‌های دقیقی داشته باشند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تأکید کرد: بعضی از مشکلات ما مثل دیوان سالاری افسار گسیخته باعث وابستگی بیش از حد ما به خارج در بعضی از حوزه‌ها شده است این در حالی است که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی بوده اما به نظر می‌رسد شرایط جنگی ما اجازه تحقق کامل این آرمان‌ها را به ما نداد.

این عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها باید فصل الخطاب همه مسئولان باشد، گفت: به نظرم در اولین قدم باید کمیته رفع موانع تولید، کمیته توانمندسازی واحدهای تولیدی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری هم در سطح ملی، هم در سطح استانی و هم در شهرستان‌ها شکل بگیرد.

نوروزی تحقق «جهش تولید» را در گرو شناسایی «موانع تولید» و صیانت از «تولید ملی» دانست و گفت: قوه مقننه در این فرآیند بسیار تأثیرگذار است. در حال حاضر مجلس تقریباً 11 هزار عنوان قانونی دارد. باید هر چه سریع‌تر قوانین مزاحم تولید را حذف کرده و با تمرکز از تشتت و پراکندگی قوانین پیشگیری کنیم. شورای راهبردی تنقیح قوانین با کمیسیون‌های مختلف مجلس سر کار بیاید تا در زمینه قانونی مانع زدایی کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به ظرفیت‌های ایران برای رونق تولید اظهار کرد: فرمایشات رهبری بسیار زیبا، فنی و هوشمندانه است. ما باید دست دیگران را از منابع کوتاه کنیم و ثابت کنیم که ما می‌توانیم. امروز باید در زمینه تولید دشمن را دچار یأس و ناامیدی کنیم.

نورورزی با اشاره به سخنان رهبری در مورد انتخابات 1400 گفت: مشارکت مردمی در انتخابات آتی می‌تواند در راستای پشتیبانی و مانع زدایی باشد. نظام ما بر دو رکن جمهوریت و اسلامیت استوار است. جمهوریت ما متکی به مردم است یعنی مردم باید در همه ارکان کشور تأثیرگذار باشند. شورای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری. در بین موارد فوق ریاست جمهوری از همه مهم‌تر است. ما بیش از پیش نیازمند مشارکت مردم برای انتخاب یک رئیس جمهور متخصص، متعهد، مکتبی و پرتوان هستیم تا با برنامه‌ای مشخص کشور را مدیریت کند.

نظرات
  • 0 نظر