وزیر نیرو خبر داد؛

پساب وارد بورس انرژی می‌شود

  • 1402/04/25 11:06:55
  • 0 نظر
  • 179
  • منبع : سنا
  • کد خبر : 608365

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پیشخوان رصد منابع آب کشور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در تبصره 8 قانون 1402 تامین آب شرب برای صنایع پیش‌بینی شده بود که وزارت نیرو می‌بایست از طریق استفاده حداکثری از پساب بهداشتی و همچنین آب دریا، آب صنایع را تامین کند گفت: این موضوع این امکان را به وجود می‌آورد که منابع آب بیشتری را در اختیار صنایع قرار دهیم و صنایع نیز بتوانند تولید بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته این موضوع می‌تواند بیش از دو میلیارد مترمکعب آب را برای صنایع تامین کند و صنایع آب‌بر نیز موفق به اجرای طرح‌های خود شوند. علاوه بر این از طریق آزاد سازی پساب می‌توان نیاز مناطق دیگری که نیاز به آب شرب را دارند را تامین کرد.

به گفته وزیر نیرو، براساس قانون می‌بایست شرایط رقابتی ایجاد شود و پیش‌ بینی می‌کنیم از طریق بورس ظرفیت پساب بهداشتی در اختیار صنایع قرار گیرد.

محرابیان با بیان این‌که اخیرا بانک جهانی گزارشی را در خصوص وضعیت دسترسی به تامین آب شرب در مناطق شهری و روستایی در کشورهای مختلف منتشر کرد که براساس این گزارش ایران در سطح جهان و منطقه در وضعیت ممتازی قرار داشت اظهار کرد: براساس این گزارش دسترسی ایران در آب شرب شهری 99.83 درصد و در مناطق روستایی بیش از 82 درصد ثبت شده است.

وی ادامه داد: در جهان متوسط دسترسی به آب شرب شهری 85 درصد و آب روستایی 59 درصد بوده همچنین در منطقه غرب آسیا دسترسی به آب شرب در بخش شهری 83 درصد و در بخش روستایی 69 درصد ثبت شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت این گزارش اظهار کرد: از دو جنبه این گزارش دارای اهمیت است. ایران در سطح کشورهای تامین کننده آب شرب و شهری قرار دارد و همچنین در سرعت تامین آب نیز در بین کشورهای دیگر رتبه خوبی را کسب کرده است که این موضوع حاکی از تاثیر افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی است.

نظرات
  • 0 نظر