آموزش مهارت به 4 میلیون نفر تا 1406

  • 1402/04/26 10:31:58
  • 0 نظر
  • 72
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 608621
- اخبار اقتصادی -

غلامحسین حسینی نیا, رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اهدای 1000 استاندارد شغل و شایستگی صنایع دستی و 1200 استاندارد دانش بنیان به لبنان گفت: اشتراکات بسیاری بین ملت ایران و لبنان وجود دارد که ما مردمان این کشور را از خودمان می دانیم و در راستای حفاظت از خون شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی از هیچ کوششی برای آبادانی کشور لبنان دریغ نخواهیم کرد.

وی توانمندسازی نیروی جوان را از رموز موفقیت کشور ایران در برابر تحریم های ظالمانه برشمرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تجربیات و دستاوردهای موفق 70 ساله در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی دارد که با کمال میل در اختیار کشور دوست و همسایه لبنان قرار می دهد.

حسینی نیا با بیان اینکه فنی و حرفه ای اصلی ترین سازمان غیررسمی در ارائه آموزش های مهارتی است گفت:نهادهایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت جهاد  در مسیر توسعه آموزش های مهارتی این سازمان را یاری می کنند؛ ولیکن آموزش های مهارتی بر اساس استانداردهای سازمان، توسط نهادهای مذکور ارائه می شود و سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای و ارائه گواهینامه مهارت توسط سازمان صورت می پذیرد.

حسینی نیا با اشاره به 650 مرکز آموزش دولتی و 6500 استاندارد شغل و شایستگی در سازمان، اذعان داشت: آموزش های مهارتی که هزینه بر و گران می باشد در مراکز دولتی به صورت رایگان و در 20 هزار آموزشگاه آزاد با هزینه مصوب و با تبعیت از استانداردهای آموزشی زیر نظر سازمان ارائه می شود و در پایان دوره آموزشی سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای و ارائه گواهینامه توسط سازمان انجام می شود.

وی طرح آموزش در محیط کار واقعی و آموزش در جوار و بین کارگاه را از تجربیات موفق این سازمان خواند و بیان داشت: ما در کشور ایران، حدود سه میلیون و 500 هزار واحد صنفی فعال در کشور داریم که حدود یک میلیون و 400هزار واحد از این واحد‌های صنفی قابلیت ورود در این طرح را دارند که کارآموز بپذیرند و یک مهارتی را کامل یاد بگیرند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: ارائه آموزش های مهارتی به 4میلیون نفر از 20میلیون جمعیت فعال پیش بینی شده است که 28 درصد آن بر اساس توانایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و 72 درصد بر اساس کمک تشکل های مردمی و انقلابی انجام می شود.

وی با اعلام اینکه تشویق و ترغیب اصناف، تولید کنندگان و ... توسط بسیج کارگران و کارخانجات جهت ورود به طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و توسعه مراکز بین و جوار کارگاهی، گام اساسی در تربیت نیروی ماهر می باشد، افزود: 3 هزار و 500 مرکز بین و جوارکارگاه در کشور آمادگی ارائه آموزش های مهارتی و تربیت نیروی ماهر را دارند.

حسینی نیا بیان کرد:چهار راهبرد اساسی در سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای نهضت ملی مهارت آموزی تدوین شده است که علاوه بر پیش‌بینی ارائه آموزش‌های مهارتی به 4میلیون نفر تا سال 1406در برنامه سال 1402پیش بینی شده است، حدود 4میلیون نفر ساعت آموزش توسط بخش‌های دولتی و خصوصی به شاغلان، کارجویان و متقاضیان مهارت آموزی ارائه شود.

انتهای پیام/ 

نظرات
  • 0 نظر