فروش خانه‌های جدید در آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافت

  • 1400/03/05 18:04:40
  • 0 نظر
  • 272
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 352010
- اخبار اقتصادی -

 به گزارش فبنا، به نقل از بلومبرگ، فروش خانه های جدید در آمریکا در ماه آوریل بیش از حد انتظار کاهش یافته چون قیمت بالای خانه تقاضا را محدود کرده است.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 اطلاعات دولتی نشان می‌دهد خرید خانه‌های ویلایی 5.9 درصد پایین آمده و به سالانه 863 هزار خانه رسیده است. این درحالی که نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددان‌ها رقم 950000 را نشان می‌داد.

 افزایش هزینه مواد اولیه به قیمت بالای آنها برمی‌گردد که مانع تقویت بازار مسکن شده است. در حالی که افزایش قیمت‌ها جلوی تقاضا برای خرید خانه را گرفته، نرخ رهن خانه به پایین‌ترین رقم رسیده است.

پیش بینی مقامات آمریکا درباره کاهش اشتغال در ماه مه
خرید سراسیمه باعث کمبود و افزایش قیمت بنزین در آمریکا شده است

 متوسط قیمت فروش خانه 20.1 درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته و به 372400 دلار رسیده است. 316 هزار خانه جدید در ماه آوریل برای فروش گذاشته شده بود که بالاترین رقم طی یک سال گذشته است. با سرعت فعلی فروش خانه، 4.4 ماه طول می‌کشد تا خانه‌های خالی فعلی به فروش برسند. این عدد در ماه مارس برابر با 4 بود.

 سازندگان خانه به خاطر چالش‌های زنجیره عرضه و افزایش هزینه مصالح طی ماه‌های اخیر محدود شده‌اند. کمبود عرضه مواد اولیه برای ساخت و ساز باعث شده ساخت خانه‌های جدید 9.5 درصد در آوریل کاهش یابد. آمار نشان می‌دهد قیمت خانه در سراسر آمریکا بیشترین افزایش را در ماه مارس از سال 2005 تا حالا داشته است.

خرید خانه‌های جدید حدود 10 درصد بازار مسکن را تشکیل می‌دهد و وقتی محاسبه می‌شود که قرارداد امضا شود. 

 انتهای پیام/79

 

 
نظرات
  • 0 نظر