قیمت نفت بیش از یک درصد ریزش کرد

  • 1403/01/20 15:33:34
  • 0 نظر
  • 204
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 697643

به گزارش فبنا، بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و 48 سنت معادل 1.6 درصد کاهش، به 89 دلار و 69 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و 37 سنت معادل 1.5 درصد کاهش، به 85 دلار و 54 سنت در هر بشکه رسید.

تونی سایکامور، تحلیل بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: به نظر می‌رسد پس از حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه و افزایش فشارهای بین‌المللی برای تنش‌زدایی، رژیم صهیونیستی می‌گوید همه نیروهای خود بجز یک واحد را از جنوب نوار غزه خارج کرده است.

تینا تِنگ، تحلیلگر مستقل مستقر در آکلند در این باره گفت:‌ کاهش امروز قیمت نفت ممکن است یک عقب‌نشینی موقتی باشد زیرا هیچ تغییری در عوامل بنیادین روی نداده است.

در آستانه تعطیلات عید فطر، رژیم صهیونیستی و حماس، هیات‌هایی را برای مذاکرات جدید پیرامون آتش‌بس، به مصر فرستاده اند و از تنش‌ها در خاورمیانه که باعث رشد چهار درصد قیمت نفت در هفته گذشته شد، کاسته شده است.

در این بین، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، قیمت فروش همه گریدهای نفتی خود به آسیا در ماه مه را بالا برد که مطابق با انتظارات بازار بود.

آتش سوزی در یک سکوی فراساحلی شرکت ملی نفت مکزیک (پمکس) در روز شنبه، باعث کشته شدن یک پیمانکار شد. این آتش سوزی در حالی روی داد که پمکس از واحد تجاری خود خواسته بود صادرات 436 هزار بشکه در روز در آوریل را لغو کند.

تحلیلگران گلدمن ساکس در سناریوی پایه که فرض را بر تقاضای قوی برای نفت گرفته است بدون این که تنش ژئوپلیتیکی تشدید شود، پیش‌بینی کردند قیمت هر بشکه نفت برنت پایین 100 دلار می‌ماند.

در آمریکا، آمار شرکت بیکرهیوز نشان داد تعداد دکل‌های حفاری نفت در هفته گذشته، دو حلقه افزایش یافته و به 508 حلقه رسیده است در حالی که تعداد دکل‌های حفاری نفت با دو حلقه کاهش، 110 حلقه بود که پایین‌ترین میزان از ژانویه سال 2022 است.

گزارش اشتغال آمریکا که روز جمعه منتشر شد، فراتر از انتظارات تحلیلگران بود و نشان داد اقتصاد این کشور سه ماهه اول را در وضعیت قوی به پایان برده و احتمالا کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در سال میلادی جاری را به تاخیر می‌اندازد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران در هفته جاری منتشر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا و چین برای ارزیابی زمان احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و ارزیابی سلامت اقتصاد دو مصرف کننده بزرگ نفت جهان هستند.

نظرات
  • 0 نظر