یک نماینده مجلس:

قانون بازار سرمایه قطعاً به ضرر سهامداران نخواهد بود

  • 1400/10/15 09:48:43
  • 0 نظر
  • 449
  • منبع : سنا
  • کد خبر : 467588

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اصلاح قانون بازار سرمایه به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: در اصلاح قانون بازار سرمایه نظر اتاق بازرگانی، مرکز پژوهش‌های مجلس، دولت، دیوان محاسبات، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس لحاظ می‌شود و تنها سازمان بورس اعمال نظر نمی‌کند.

رجب رحمانی در این باره افزود: سرمایه‌گذاران مطمئن باشند که در مجلس قانونی تصویب نمی‌شود که به ضرر مردم و سرمایه‌گذاران بورس باشد و پیش‌بینی می‌شود اصلاح قانون بازار سرمایه تا قبل از پایان سال نهایی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بازار سرمایه شاهد اتفاقات خوبی برای سرمایه‌های مردم نبود، عنوان کرد: عده زیادی از مردم در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت نسبت به ارزش ذاتی سهام، متضرر شدند که دلیل اصلی آن را می‌توان دخالت مستقیم و غیر مستقیم برخی مسئولان و حضور بیشماری از سرمایه‌گذاران بدون شناخت کافی و آموزش لازم از بازار عنوان کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به بازار بی اعتماد شدند اما در صورت هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت تولید و اشتغال می‌توان اعتماد را دوباره به بازار برگرداند.

وی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی جلسه‌های مختلفی را در سال گذشته با وزیر امور اقتصاد و دارایی وقت برگزار کرد و پیگیر بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه شد.

رحمانی تصریح کرد: پس از برگزاری جلسه‌های محرمانه و غیرمحرمانه در وزارت اقتصاد و مجلس شورای اسلامی، تصمیم بر آن شد که برای قانون بازار سرمایه اصلاحات اساسی صورت گیرد به طوری که سرمایه‌ها به نفع تولید و اشتغال هدایت شود و مردم اطمینان بیشتری نسبت به بازار سرمایه داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان افزود: نقدینگی در دست بخش خصوصی چند برابر بودجه دولت است و اگر این موضوع به درستی هدایت و بهره‌برداری شده و به تولید کشیده شود، بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

پروین خدادادی
نظرات
  • 0 نظر