صرفه جویی 2.3 میلیون لیتری مصرف سوخت با افتتاح آزادراه غدیر

  • 1399/11/24 21:16:25
  • 0 نظر
  • 278
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 305751
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، خیرالله خادمی درباره آخرین وضعیت آزادراه غدیر اظهار کرد: این آزادراه که به نوعی نقش پدافند غیرعامل هم برای استان‌های البرز و تهران را ایفا می‌کند، ‌با مشارکت 70 درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و پیمانکاری قرارگاه و سرمایه‌گذاری 30 درصدی دولت، مراحل نهایی را می‌گذارند و تقریباً تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه آزادراه غدیر ‌شریان حیاتی استان‌های تهران، البرز و قزوین ‌ است، گفت: این مسیر آزادراهی بر سر چهار راه کریدورهای ترانزیتی شرق ـ غرب و شمال ـ جنوب قرار دارد و در رشد ترانزیت عبوری از کشور مثمر ثمر است.

 وی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی به طول 158 کیلومتر دارای دو باند و 6 خط عبور و عرض 37 متر است، اضافه کرد: این مسیر آزادراهی 60 کیلومتر رمپ و لوپ دارد و با این حساب طول کل پروژه آزادراه حدود 220 کیلومتر است.

خادمی اضافه‌کرد: آزادراه غدیر از آبیک در تقاطع آزادراه ‌قزوین-کرج آغاز می‌شود و پس از گذشت از تقاطع ماهدشت با آزادراه تهران-ساوه و آزادراه تهران-قم تقاطع دارد و به محدوده چرمشهر در آزادراه قم گرمسار متصل می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه این مسیر آزادراهی در قالب چهار قطعه ساخته شد، اظهار داشت: این مسیر آزادراهی چهار تقاطع ریلی نیز دارد و از چهار خط‌آهن هم عبور می‌کند.

خادمی با اشاره به تأثیر آزادراه‌ها در کاهش سوانح رانندگی، صرفه‌جویی در زمان سفر، مدیریت بار ترافیکی، ارتقاء ایمنی سفر و کاهش مشکلات زیست محیطی را از دستاوردهای آزادراه غدیر عنوان کرد.

وی افزود: کاهش متوسط 90 دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و کاهش متوسط 110 دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه نیمه سنگین از مزایای این مسیر آزادراهی است.

خادمی توسعه آزادراه‌ها در کاهش مصرف سوخت را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: پیش‌بینی شده است در بیست سال اول بهره‌برداری از این پروژه صرفه‌جویی 700 میلیون لیتر بنزین و 1600 میلیون لیتر گازوئیل محقق شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزایش ظرفیت ترافیک خروجی های غربی و جنوبی و شرقی تهران را از مزایای اجرای آزادراه جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر عنوان کرد.

وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای و زیست‌محیطی در کلانشهرهای تهران و کرج و کاهش تولید چهار و نیم میلیون تن دی اکسید کربن در بیست سال اول بهره‌برداری از مهمترین دستاوردهای آزادراه غدیر است.

خادمی گفت: این پروژه طبق برنامه زمانبندی از سال 94 آغاز شد و امروز آماده بهره برداری است، پروژه طبق برنامه پیش رفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین ارزش روز پروژه را 7 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در این پروژه یک هزار میلیارد تومان از‌ سوی دولت و 2 هزار میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا هزینه شده است.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر