در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

کند شدن سایت مرکز مبادله درپی افزایش تقاضا/ حراج بعدی سکه به زودی برگزار می‌شود

  • 1402/12/14 07:42:59
  • 0 نظر
  • 19
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 684087
به گزارش فبنا، اصغر بالسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فرآیند حراج سکه در مرکز مبادله بیان کرد: امروز اولین حراج سکه در مرکز مبادله در حال انجام است. فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت از سوی متقاضیان از روز گذشته آغاز شده و امروز از ساعت 12 تا 15 فرصت ثبت سفارش‌ها وجود داشت. اما با توجه به کندی در سامانه، کسانی که نتوانستند ثبت‌نام و احراز هویت کنند، تا قبل از ساعت 15 این امکان برایشان فراهم است که ثبت‌نام کرده و اقدام به سفارش‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه از ساعت 12 تا 15 امکان سفارش‌گذاری وجود داشته، گفت: با توجه به تقاضای گسترده، کسانی که امکان ثبت‌نام، احراز هویت و ثبت سفارش را تا ساعت 15 دارند، این کار را انجام می‌دهند. اگر کسانی نتوانستند این مراحل را انجام دهند، هیچ عجله‌ای وجود ندارد؛ زیرا این اولین حراج بود و به‌زودی طی روزهای آینده حراج بعدی را اعلام می‌کنیم تا کسانی که در این حراج موفق به خرید نشدند، این فرصت برایشان فراهم شود.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا در پاسخ به اینکه اختلال در سایت مبادله طلا چه زمانی برطرف می‌شود، گفت: سایت در حال حاضر در دسترس قرار دارد اما سرعت آن کندی دارد که برطرف کردیم و فرآیند ثبت‌نام، احراز هویت و قیمت‌گذاری انجام می‌شود؛ اما به دلیل تقاضای گسترده کمی با کندی همراه است. از این رو بهتر است متقاضیان زمانی که ترافیک شبکه کمتر است، فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت را انجام دهند.

بیشتر بخوانید اختلال در سایت مرکز مبادله همزمان با آغاز حراج سکه فروش ربع سکه در حراج امروز

بالسینی خاطرنشان کرد: با توجه به زمان‌بندی، هفت روز هفته و به‌صورت 24 ساعته، امکان ثبت‌نام و احراز هویت وجود دارد. متقاضیان بهتر است فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت را زودتر انجام داده و منتظر حراج بعدی سکه باشند و نگرانی از این بابت برای مردم وجود ندارد. کسانی که نتوانند در اولین حراج برنده شوند، می‌توانند در حراج بعدی شرکت کرده و این امکان برایشان فراهم خواهد شدد.

وی توضیح داد: اگر دو نفر قیمت مشخصی را به‌صورت یکسان اعلام کنند، اولویت‌ زمانی برای آنها در نظر گرفته می‌شود؛ اما این اولین حراج است و به‌زودی زمان حراج بعدی اعلام می‌شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد و طی روزهای آینده حراج دوم را برگزار می‌کنیم.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا در پاسخ به اینکه در شرایط مزایده‌ای برای حراج سکه، آیا امکان افزایش قیمت وجود دارد، گفت: این نگرانی وجود ندارد؛ زیرا متقاضیانی که در فرآیند ثبت سفارش و خرید سکه حضور دارند، بر اساس آگاهی و رفتار منطقی و تصمیم‌گیری عقلایی این کار را می‌کنند و قیمتی که اعلام می‌کنند با در نظر گرفتن جمیع شرایطی است که در بازار وجود دارد و مبتنی بر آن خواهد بود؛ بنابراین نگرانی از این بابت که حراج سکه باعث افزایش قیمت شود، وجود ندارد. 

نظرات
  • 0 نظر