الاکلنگ قیمت و عرضه نفت

  • 1401/04/08 09:13:41
  • 0 نظر
  • 211
  • منبع : سنا
  • کد خبر : 506130

به گزارش فبنا، و به نقل از سی ان بی سی، در معاملات روز گذشته، بهای معاملات آتی نفت برنت با 1.19 دلار معادل یک درصد افزایش به 116 دلر و 28 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 96 سنت معادل 0.9 درصد افزایش به 110 دلار و 53 سنت رسید.

قیمت نفت همچنان به مذاکرات و توافقات رهبران گروه کشورهای ثروتمند گروه 7 واکنش نشان می‌دهد، زیرا آنها در تلاش برای افزایش فشار بر مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین و افزایش ممنوعیت‌ها علیه این کشور هستند.

این در حالی است که علیرغم تلاش‌های دولت‌های غربی، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ژوئن خود اعلام کرد که درآمد صادرات نفت روسیه در ماه می با وجود کاهش حجم افزایش یافته است.

تحریم های غرب بر روسیه و تولید نفت و گاز این کشور منجر به افزایش شدید قیمت جهانی انرژی در ماه های اخیر شده است و سایر تولیدکنندگان بزرگ هنوز نتوانسته اند افزایش قابل توجهی را برای تولید اعمال کنند.

این در حالی است که انتظارات از عربستان سعودی و امارات به عنوان تنها دو کشور در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با ظرفیت مازاد بلاست و انتظار می رود این دو کشور برای جبران عرضه از دست رفته نفت روسیه و تولید ضعیف سایر کشورهای عضو، اقدامات جبرانی را انجام دهند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه نشست گروه 7 به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که امارات با حداکثر ظرفیت تولید می‌کند و عربستان سعودی می‌تواند تولید خود را تنها 150 هزار بشکه در روز افزایش دهد که بسیار کمتر از ظرفیت مازاد حدود 2 میلیون بشکه در روز است.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز دوشنبه گفت که امارات بر اساس سهمیه 3.168 میلیون بشکه در روز بر اساس توافق با اوپک و متحدانش، گروهی موسوم به اوپک پلاس، نزدیک به حداکثر ظرفیت تولید می کند.

تحلیلگران همچنین گفتند که ناآرامی های سیاسی در اکوادور و لیبی می تواند عرضه را بیشتر کاهش دهد.

این عوامل بر کمبودهای بازار تأکید می کند که منجر به بهبودی در این هفته شده است و با رکود اقتصادی که در دو هفته گذشته بر قیمت ها تأثیر گذاشته است، مقابله می کند.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، چهارشنبه، در ساعت 7:50 به وقت تهران، با کاهش 0.87 درصدی در هر بشکه، 116 دلار و 95 سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش 0.61 درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، 111.08 دلار معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش 0.1 درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و 822 دلار و 10 سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش 0.39 درصدی، 20 هزار و 725 دلار معامله شد.

مس با کاهش 1.06 مواجه شد و 3 هزار و 734 دلار قیمت خورد.

محبوبه حاجی زاده
نظرات
  • 0 نظر