قیمت کنجاله سویا مرغداران 4 برابر قیمت مصوب است

  • 1399/05/28 22:25:42
  • 0 نظر
  • 287
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 224728
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم امین شالچیان مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی های کشاورزی ایران  امروز در نشست خبری اظهار کرد: در ماه‌های گذشته شبکه تخصیص و تامین ارزی در کشور  به وجود آمده که ما را به عنوان نماینده تشکل‌های بخش کشاورزی برای واردات نهاده ها با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی افزود: تا تیر سال گذشته ارزی  به صورت مستقیم به بخش تولید برای واردات اختصاص داده نشده و ارزهای 4200 تومانی که به واردات نهاده های دام و طیور اختصاص می یابد، مسیرهای انحرافی دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی تعاونی های کشاورزی ایران ادامه داد: در صورتی که شرکت بازرگانی تعاونی های کشاورزی ایران خود به عنوان نماینده تشکل ها اقدام به واردات نهاده‌های مورد نیاز بخش تولید کند آن را با قیمت تمام شده در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد اما در شرایط فعلی نهاده های دام و طیور با قیمت های به  مراتب بالاتر از قیمت مصوب در بازار به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: به تشکل‌های تولیدی حتی گزارشی درباره نحوه واردات نهاده های دام و طیور داده نمی شود و آنها در تصمیم گیری ها دخیل نیستند در حالی که بر اساس مصوبه خود دولت باید در تصمیم گیری ها حق رای داشته باشد اما به این موضوع وقعی نمی شود.

این مقام مسئول اظهار کرد در حالی که قیمت مصوب هر کیلو گرم جو 1500 تومان، ذرت 1500 تومان و کنجاله سویا 2400 تومان است اما این محصولات تا به دست مصرف کننده برسد به به ترتیب به قیمت‌های 2200 تومان 2800 تومان و 9 هزار تومان به فروش می‌رسد.

  شالچیان گفت: این امر قیمت تمام شده محصولات تولیدی را بالا برده است اما سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان،  فعالان این بخش را مکلف به فروش محصولات خود به قیمت مصوب می کند.

وی اظهار داشت: دولت همچنین ابلاغ کرده است که 20 درصد واردات نهاده های دام باید توسط خود تشکل‌های تولیدی وارد شود اما وزارت صنعت توجهی به این موضوع نمی کنند.

وی با اشاره به رسوب حجم زیادی است ذرت های وارداتی در گمرک گفت: به دلیل عدم تخصیص ارز، حجم زیادی از ذرت های وارداتی در گمرک باقی مانده و در در معرض آسیب قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر