مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اعلام کرد؛

تأمین مصالح ساختمانی اقدام ملی مسکن از طریق بورس کالا

  • 1399/01/29 11:44:18
  • 0 نظر
  • 303
  • منبع : سنا
  • کد خبر : 181705

به گزارش فبنا، و به نقل از مهر، مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن 745 واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد و دهک های پایین در استان ساخته می شود.

اصغر گونجی اظهار داشت: مشکل تأمین مسکن همواره از دغدغه‌های اقشار کم درآمد جامعه است که در این راستا دولت با اجرای طرح‌های مختلف تلاش می‌کند تا این نیاز برآورده شود.

وی بیان کرد: اقدام ملی مسکن از طرح‌های مهمی است که با هدف خانه دار شدن افراد کم درآمد و متوسط جامعه اجرا خواهد شد و با واگذاری زمین در استان قزوین نیز این طرح عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین یادآور شد: با افزایش جمعیت کشور و استان بسیاری از افراد کم درآمد که قادر به تأمین هزینه‌های خرید و یا اجاره خانه نیستند از این رو به شهرهای کوچک رفته و ساکن شده اند تا بتوانند بخشی از نیازهای خود را برآورده کنند.

گونجی گفت: تأمین مسکن اقشار کم درآمد در شهرهای زیر 100 هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن قرار داده شده است.

ساخت 745 واحد مسکن ملی در استان قزوین

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن در اجرای طرح مسکن مهر بسیار موفق عمل کرد و با ساخت 5229 واحد توانست در فروش اقساطی مسکن مهر با 99/66 درد رتبه اول کشوری را کسب کند به همین دلیل در اجرای طرح اقدام ملی هم پیشگام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: در نیازسنجی اولیه 6050 نفر برای مسکن ملی اقدام کردند که برای استان سهمیه 745 واحد تعیین شده است.

وی گفت: ثبت نام از متقاضیان در دو مرحله آغاز شد که در مرحله اول 1945 نفر ثبت نام کردند که پایش اولیه انجام شده که 367 نفر واجد شرایط در فاز اول شناخته شده اند.

گونجی اظهار داشت: به متقاضیان مسکن ملی 100 میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد و از طریق بورس کالا برای تأمین مصالح ساختمانی با قیمت مناسب اقدام خواهد شد تا هزینه ساخت کمتر شود.

وی اضافه کرد: در صورت تأمین زمین رایگان و یا با قیمت مناسب پیش بینی می‌کنیم این واحدها متری دو میلیون تومان هزینه داشته باشد.

کونجی اضافه کرد: واحدهای مسکن ملی که خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های میانی تعلق می‌گیرد از 75 تا 85 متر زیربنا خواهد داشت و حدود یک سوم هزینه را متقاضی تأمین خواهد کرد.

ساخت 105 واحد برای خانواده‌های دارای دو معلول

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اضافه کرد: همچنین 105 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول برابر تفاهم نامه مشترک احداث و واگذار شده است.

وی گفت: در راستای احداث مسکن اقشار کم درآمد، انتفاعی و محرومان از ابتدای فعالیت تا سال 96 تعداد 318 واحد، در سال 97 تعداد 82 واحد، در سال گذشته 202 واحد ساخته شده و برای امسال 450 واحد پیش بینی شده است.

نظرات
  • 0 نظر