در سال 98

کمتر از نیم درصد نازل‌های سوخت استاندارد نبودند

  • 1399/01/26 13:20:51
  • 0 نظر
  • 297
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 170959
به گزارش فبنا، محمودرضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازرسان استاندارد در سال گذشته، حدود 20 هزار مورد آزمون از نازل های سوخت در 317 جایگاه سوخت فعال در استان انجام دادند، که بر اساس گزارشات، تنها کمتر از نیم درصد این نازل ها با استاندارد ملی منطبق نبودند.

به گفته وی طبق ضوابط اجرایی هر نازل حداقل چهار مرتبه در سال توسط بازرسان استاندارد، بازرسی و آزمون و چنانچه صحت عملکرد نازلی تایید نشود، برای رفع نقص به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی معرفی می‌شود.

80 جایگاه CNG استاندارد شد

این مقام مسئول همچنین از بازرسی ادواری بیش از 33 هزار مخزن CNG خودروهای گازسوز، 5 هزار مخزن ذخیره گاز جایگاه‌های CNG و 140 جایگاه CNG  فعال در سال گذشته خبر داد و گفت که فرآیند استانداردسازی 80 جایگاه به اتمام رسیده‌ است.

به گفته مدیر کل استاندارد استان تهران طی سال گذشته بیش از ٤٧ هزار مورد بازرسی از آسانسورهای استان تهران انجام و برای ١٥ هزار و ٦٥٦ آسانسور، تاییدیه ایمنی صادر شده است.

عواقب بهره‌برداری از آسانسور بدون اخذ تاییدیه ایمنی پای خودتان!

وی با بیان اینکه برای صدور تاییدیه ایمنی آسانسورها، حدودا سه مرتبه بازرسی انجام و در صورت رفع کامل نواقص، تاییدیه آن‌ها صادر می‌شود، تصریح کرد: شرکت نصاب آسانسور یا شرکت مسئول سرویس و نگهداری، مدیریت ساختمان، ساکنین و بهره‌برداران، بدون اخذ تاییدیه ایمنی آسانسورهای خود از اداره‌کل استاندارد استان تهران، اجازه بهره‌برداری از آن را ندارند و درصورت بروز هرگونه اتفاق، مسئولیت آن با خود آن‌ها است.

صحت عملکرد بیش از 99 درصد وسایل توزین

طاهری با بیان اینکه وسایل توزین باید حداقل یک مرتبه در سال بازرسی شوند و صحت عملکرد آن‌ها مورد آزمون قرار بگیرد، اظهار کرد: بازرسی‌های کارشناسان استاندارد از وسایل توزین در استان تهران در طول سال گذشته، صحت عملکرد بیش از 99 درصد این وسایل را نشان داد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه وسایل توزینی که صحت عملکرد آنها تایید نشود، برچسب تایید صحت عملکرد بر آن‌ها الصاق نمی‌شود، تصریح کرد: بنابراین شهروندان با مشاهده برچسب مذکور می‌توانند از عدم کم فروشی وسیله توزین مورد استفاده  مطمئن شوند.

دریافت هزینه برای آزمون وسایل توزین قانونی است

طاهری همچنین در خصوص  قانونی بودن دریافت هزینه آزمون از واحد صنفی نیز اظهار کرد: بر اساس مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، برای انجام این آزمون، باید کارمزدی توسط خود واحد صنفی پرداخت شود که تعرفه آن، هر سال از سوی این سازمان تعیین و به ادارات کل استانی ابلاغ می‌شود.

طاهری از انجام بیش از 33 هزار آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی و وارداتی در تهران طی سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد، 19 هزار عدد  مربوط به کالاهای وارداتی و مابقی مربوط به کالاهای صادراتی بوده است. همچنین اظهارنامه‌های وارداتی مورد بررسی توسط ادارات استاندارد مستقر در گمرکات اجرایی استان تهران، در سال گذشته، برابر با 10 هزار و 400  فقره می باشد.

به گفته وی متوسط زمان صدور گواهی ارزیابی انطباق پس از طی مراحل بازرسی و نمونه برداری و آزمون برای کالاهای صادراتی و وارداتی در استان تهران، حداکثر یک و نیم ساعت است.

نظرات
  • 0 نظر