نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خبر داد:

آمادگی فرودگاه خرم‌آباد برای پروازهای عتبات عالیات

  • 1399/11/07 07:42:56
  • 0 نظر
  • 243
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 302596
به گزارش فبنا، مهرداد ویسکرمی امروز ششم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از عوامل و نشانه‌های توسعه یک کشور، استان و منطقه تأسیس فرودگاه است.

وی تصریح کرد: فرودگاه خرم‌آباد حدود 90 سال قدمت دارد اما متأسفانه توسعه درخور و شایسته خود را پیدا نکرده است یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور هست.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی برای توسعه فرودگاه خرم‌آباد انجام شده است.

ویسکرمی اضافه کرد: مسائل پروژه عمرانی فرودگاه با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) حل شده است و پس از تأمین اعتبار لازم تا بهار سال 1400 به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: فرودگاه خرم‌آباد آمادگی کامل را برای برقراری پروازهای عتبات عالیات را دارد و زائرین می‌توانند پروازهای خود را از این فرودگاه انجام دهند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس ادامه داد: این نقطه عطفی است که می‌تواند مبنای خوبی برای توسعه و رابطه استان با خارج استان باشد.

ویسکرمی اظهار کرد: هواپیماهای سبک گردشی و کوچک می‌تواند نقاط مختلف استان را به هم وصل کند و در بخش توریست و گردشگری می‌تواند مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: قرار است ایستگاه راه‌آهن نزد فرودگاه خرم‌آباد داشته باشد که ارتباط بین راه‌آهن و جاده آزادراه و فرودگاه برقرار می‌شود و اگر منطقه پارسیلون به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی مشخص شود می‌تواند در توسعه استان و شهرستان خرم‌آباد بسیار مؤثر و مفید باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خاطرنشان کرد: کسانی که بتوانند در حیطه هواپیماهای کوچک و چند نفره سرمایه‌گذاری کنند و امکانات خوبی در فرودگاه وجود دارد.

ویسکرمی اضافه کرد: امیدواریم که فرودگاه خرم‌آباد ارتباط استان را با خارج از کشور به‌راحتی برقرار کند و در درون استان با هواپیماهای سبک ارتباط بین سایر نقاط استان با مرکز استان برقرار شود و با هزینه بسیار کمتری بتوانیم پرواز هوایی بسیار مفیدی داشته باشیم.

وی بیان کرد: باید تلاش شود فرودگاه استان به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور به جایگاه حقیقی خود برسد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس ادامه داد: در حال حاضر هواپیماهای سنگین در ابن فرودگاه می‌توانند فرود بیایند گرچه ما با توجه به قدمتی که داریم جایگاه ما باید در حیطه فرودگاهی باید بیشتر از این باشد.

نظرات
  • 0 نظر