قیمت جهانی نفت امروز 1402/04/28|برنت 79 دلار و 39 سنت شد

  • 1402/04/28 12:55:32
  • 0 نظر
  • 844
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 608984
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به کاهش تقاضای نفت در آمریکا نسبت به پایین آمدن ذخایر این کشور و کاهش عرضه روسیه، باعث شده قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یابد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 24 سنت معادل 0.30 درصد کاهش به 79 دلار و 39 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 35 سنت معادل 0.46 درصد کاهش 75 دلار و 40 سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند عوامل مثبت بسیاری در زمینه عرضه و تقاضا برای افزایش قیمت نفت وجود دارد و انتظار می‌رود قیمت نفت آمریکا به حدود 80 دلار در هر بشکه برسد اما موضع بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا هنوز هم بر ریسک پذیری سرمایه‌گذاران تاثیر می‌گذارد.

آژانس بین المللی انرژی: روسیه در تولید نفت از عربستان جلو می‌زند
کاهش صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رقم طی 19 ماه گذشته

در حالی که احتمال زیادی وجود دارد فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را برای آخرین بار در ماه جاری میلادی افزایش دهد، اما نگرانی در مورد تقاضای نفت در این کشور مانع افزایش قیمت می‌شود.

اقتصاددان‌ها هنوز نگرانند تورم در آمریکا حتی با وجود سیاست افزایش نرخ بهره به اندازه کافی پایین نیاید و این باعث ادامه روند سیاست‌های سختگیرانه بانک مرکزی این کشور می‌شود.
از طرف دیگر، چین به دنبال اتخاذ سیاست‌هایی برای تشویق مصرف در دومین اقتصاد بزرگ دنیاست که می‌تواند تقاضا برای نفت را افزایش داده و قیمت آن را بالا ببرد. بدین ترتیب قیمت نفت می‌تواند به محدوده 80 دلار در هر بشکه برسد.

از نظر عرضه، روسیه با توجه به کاهش داوطلبانه صادرات به میزان 500 هزار بشکه در روز در ماه اوت، احتمالاً 2.1 میلیون تن نفت کمتری در سه ماهه سوم سال جاری میلادی صادر خواهد کرد.

کاهش ذخایر نفتی آمریکا هم از قیمت آن حمایت می‌کند. آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات گازی این کشور کاهش یافته است.

انتهای پیام/36

نظرات
  • 0 نظر