سالهاست که برخورداری از امتیاز در هر حوزه‌ای از بلیت مسابقات فوتبال گرفته تا امتیاز وام و زمین و مسکن، زمینه ایجاد بازار سیاه را فراهم می‌کند و بعضا مسئولان صرفا به جمله «غیرقانونی است» اکتفا می‌کنند؛ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی هم به عنوان پدیده‌ای جدید خودنمایی می‌کند و خبری از برخورد شنیده نمی‌شود.
سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت خدمات مسافرت هوایی علی بابا به دلیل عدم رعایت ممنوعیت فروش بلیت از و به کشورهای هند و پاکستان اخطار داد.
سال1399 با همزمانی تحریم‌های امریکا و شیوع ویروس کرونا، یکی از عجیب‌ترین و سخت‌ترین سال‌هایی بود که در طول دهه‌های گذشته بر تجارت ایران گذشته است.
بنابر آخرین مصوبات ستاد تنظیم بازار به منظور تسهیل و کمک به ادامه روند تولیدات داخلی و فعالیت کارخانجات صنایع تبدیلی مهلت صادرات شیرخشک تمدید شد.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با تأکید بر برگشت خوردن تراکنش‌های فاقد کد شهاب در پایا از امروز، گفت: تراکنش‌های ساتنا نیز که حساب آن توسط بانک عامل به بانک مرکزی معرفی و در سامانه سیاح ثبت نشده است، برگشت می‌خورد.
هر یک از مشترکین دولتی گاز، برق و آب شامل وزارتخانه ها، سازمانها، مکلفند در سال 1400 حداقل ده درصد مصرف خود نسبت به متوسط مصرف در مدت مشابه سال 1399 را کاهش دهند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد افزایش به 1781 دلار و 11 سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 26 سنت معادل 0.39 درصد کاهش به 65 دلار و 85 سنت رسید.
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر تداوم افت ارزش دلار و روند رو به گسترش شیوع کرونا، رشد کرد.
رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت‌های مصوب انواع صیفی و میوه‌های پرمصرف در میدان مرکزی میوه و تره‌بار را اعلام کرد.