بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته منتهی به 23 تیر 1402 میزبان معامله بیش از 7 میلیون و 776 ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از 435 میلیارد تومان بود.
دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: ترخیص برنج از ابتدای فصل برداشت یعنی اول مرداد تا پایان فصل برداشت یعنی پایان آبان‌ ممنوع است.
مقامات اندونزی اعلام کردند که این کشورهمان نفتکشی را گرفته که در سال 2019 توسط نیروی دریایی انگلیس در جبل الطارق توقیف شده بود.
باتوجه به اینکه نقل‌وانتقال اتومبیل و شماره‌گذاری خودرو یکی از ردیف‌های درآمدی دولت محسوب می‌شود، دولت از دو محل مذکور از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه جمعا بیش از 5000 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.
رئیس بخش تنظیم کننده بخش کاکائو در ساحل عاج به رویترز گفت این کشور فروش قراردادهای صادرات کاکائو را برای فصل 2023 تا 2024 پس از باران شدید و سیل در مزارع در هفته‌های اخیر در بزرگ‌ترین کشور تولید کننده کاکائو در جهان متوقف کرده است.
اولین قطار باری ترکیه از مسیر ریلی ایران به افغانستان به تازگی به راه افتاد تا آغازی برای احداث کریدور ریلی چین - افغانستان - ایران باشد و در ادامه کریدور ریلی شرق به غرب جهان از چین، افغانستان و ایران به اروپا را تکمیل کند.
وزیر نیرو از ورود پساب به بورس انرژی خبر داد و گفت: طی هفته‌های آینده شاهد گشایش این تابلو خواهیم بود.
بر اساس آمارها فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کشور 11 درصد کاهش داشته و بیش از 22 هزار کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای 25 نفر کشور به منظور صیانت از نیروهای کار تشکیل شده است.
بر اساس اصلاحیه اخیر اعمال شده هیات وزیران در ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری، خرید هر گونه خودروی سواری خارجی برای دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد.