وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده آمریکا اعلام کرد که کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در 9 ماه اول سال مالی به شدت افزایش یافته و در ژوئن به 1.39 تریلیون دلار رسیده است. این رقم از 515.1 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته صعود کرده است.
تحقیق جدید، محبوب‌ترین ارزهای رمزنگاری شده کنونی را معرفی کرد.
نسل پنجم ارتباطی با وجود اینکه به صورت یکپارچه در دنیا توسعه نیافته و افق‌های گسترش خدمات آن مربوط به دو سال آینده است، اما بررسی مدل‌های تعرفه‌گذاری آن می‌تواند برای فعالان داخلی مفید باشد. فناوری نسل جدید ارتباطی (5G) به مرحله توسعه تجاری خود در کشورهای پیشرفته دنیا نزدیک می‌شود و این عطش کاربران جهانی را برای فراگیری بیشتر و بهره‌مندی سریع‌تر از سرویس‌های مبتنی بر این فناوری بیشتر می‌کند.
درآمد سه ماهه دوم غول بانکداری آمریکا، جی پی مورگان 42.4 میلیارد دلار برآورد شده است.
قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت اما پس از نشانه‌هایی از کاهش تورم ایالات‌متحده که انتظارات توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو پس از این ماه را افزایش داد، در مسیر رسیدن به بزرگ‌ترین افزایش هفتگی خود از آوریل بود.
بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته منتهی به 23 تیر 1402 میزبان معامله بیش از 7 میلیون و 776 ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از 435 میلیارد تومان بود.
دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: ترخیص برنج از ابتدای فصل برداشت یعنی اول مرداد تا پایان فصل برداشت یعنی پایان آبان‌ ممنوع است.
مقامات اندونزی اعلام کردند که این کشورهمان نفتکشی را گرفته که در سال 2019 توسط نیروی دریایی انگلیس در جبل الطارق توقیف شده بود.
باتوجه به اینکه نقل‌وانتقال اتومبیل و شماره‌گذاری خودرو یکی از ردیف‌های درآمدی دولت محسوب می‌شود، دولت از دو محل مذکور از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه جمعا بیش از 5000 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.
رئیس بخش تنظیم کننده بخش کاکائو در ساحل عاج به رویترز گفت این کشور فروش قراردادهای صادرات کاکائو را برای فصل 2023 تا 2024 پس از باران شدید و سیل در مزارع در هفته‌های اخیر در بزرگ‌ترین کشور تولید کننده کاکائو در جهان متوقف کرده است.