در  مرداد ماه امسال بیش از 14 هزار شکایت در حوزه کالا و خدمات در کل کشور ثبت شده که بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت و از بین انواع کالا مربوط به انواع نان و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری بوده است.
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه، در حالی تحت تاثیر تقویت ارزش دلار پایین آمد که سرمایه‌گذاران منتظر اجلاس این هفته بانک مرکزی آمریکا هستند.
با وجود آنکه حدود 9 ماه از تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی می‌گذرد این موضوع در فرآیند اجرا معطل مانده که یک نماینده مجلس آن را مصداق استنکاف از قانون دانسته و خواستار برخورد دیوان محاسبات با متخلفین شده است.
نرخ بیکاری دومین اقتصاد بزرگ جهان در اوج سه ماهه قرار گرفت.
یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه قیمت خانه در تهران با برخی شهرهای اروپایی برابری می کند و بعضا بیشتر شده است گفت: از سال 90 به بعد دچار رکود ساخت و ساز شدیم که نتیجه آن به شکل رشد لجام گسیخته قیمت مسکن بروز پیدا کرد.
یک عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن اظهار مخالفتش با مصوبه اخیر مجلس مبنی بر واردات مشروط خودروی خارجی گفت: این مصوبه خلاف اقتصاد مقاومتی و انقلابی گری است. هرچند که شرط صادرات خودرو و نداشتن تعهد ارزی صرفا تشویقی برای سازندگان قطعات است، به نظرم نباید بازارمان را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم.
سرپرست خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پایان زمان خرید تضمینی گندم هستیم و تنها 4 میلیون و 600 هزار تن گندم خریداری شده که این میزان نصف پیش بینی انجام شده است.
کارشناس اقتصادی گفت: طرح تسهیل برخی مجوزهای کسب و کار، اجازه صدور مجوز را از دست ذینفعانی که به خاطر منافع شخصی خودشان به عمد کارشکنی می‌کردند می‌گیرد و باعث تسهیل در امر صدور مجوزها می‌شود.
زائران عتبات عالیات برای پروازهای اربعین امسال باید تست PCR منفی از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت را در اختیار داشته باشند.
قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تاثیر تقویت ارزش دلار و افزایش تعداد چاه‌های نفت آمریکا افت کرد.