ژاپن به دنبال افزایش قیمت نفت و تاثیر منفی آن بر روند رشد اقتصاد کشور از اوپک خواسته نفت بیشتری تولید کند.
با توجه به اینکه دولت‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف کسری بودجه را به تعویق می‌اندازند، شاهد این مسئله هستیم که هر سال برحجم این کسری افزوده می‌شود. دولت باید برای کنترل کسری خود در مقابل رشد هزینه‌ها مقاومت و در جهت رشد درآمدهای مالیاتی تلاش کند.
قیمت جهانی نفت خام در معاملات روز دوشنبه، در حالی به بالاترین سطح در چندین ماه اخیر جهش کرد که بازگشت اقتصادهای جهان پس از کرونا و روی آوردن نیروگاه‌های برق به نفت، تقاضا را افزایش داده است.
قیمت جهانی طلا که در پایان معاملات هفته گذشته سقوط کرده بود، در معاملات امروز، دوشنبه، تثبیت شد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با اشاره به کمبود عرضه در بازار خودرو از نحوه عرضه خودروی داخلی انتقاد کرد و گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که بعضی افراد شرط نداشتن پلاک فعال برای خرید خودرو را دور می‌زنند و سوء استفاده می‌کنند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برگ سبز خودرو حکم سند رسمی دارد و نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست گفت: باید هزینه‌های مردم را در حوزه نقل و انتقال سند خودرو کاهش دهیم که برگ سبز در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد. البته نیروی انتظامی هم باید فرایند فک پلاک را برای مردم تسهیل کند تا مشکلات در آن قسمت نیز کمتر شود.
قیمت شاخص نفت خام برنت صبح امروز با 87 سنت افزایش به 85 دلار و 73 سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با یک دلار و 12 سنت افزایش به 83 دلار و 40 سنت برای هر بشکه رسید.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به اعلام رای پرونده ارزی رئیس وقت بانک مرکزی واکنش نشان داد.
اگرچه استعلام تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام مشترک ثبت شده، در رگولاتوری فراهم است، اما آگاهی از شماره‌ سیم‌کارت‌هایی که به نام شماست، تنها با مراجعه به سامانه دولت همراه امکان‌پذیر است.
طبق برآورد مراجع رسمی، جمعیت ایران تا سال 1415 به بیش از 95.2 میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.