طلا امروز، جمعه سومین افزایش هفتگی در چهار هفته اخیر را با تشدید مناقشه روسیه و اوکراین تجربه کرد، در حالی که افزایش قیمت نفت در هفته جاری باعث افزایش تقاضا برای شمش به عنوان یک دارایی امن و محافظ تورم شد.
بعضی از بزرگترین شرکتهای بازرگانی نفت جهان انتظار دارند قیمت نفت تا پایان سال 2022 از مرز 200 دلار در هر بشکه عبور کند.
معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده‌ای گفت: پیش بینی می‌شد حدود 30 درصد افزایش سفر‌ها نسبت به سال گذشته اتفاق بیفتد، اما در دو روز اخیر 38 درصد و روز چهارشنبه هم 42 درصد افزایش سفر را شاهد بودیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 10 میلیون مسکن جدید در کشور نیاز داریم، گفت: بیش از 8 میلیون جوان به دلیل مشکلات مالی و نداشتن مسکن مجرد ماندند.
براساس اعلام مسئولان بانک مرکزی، با اقدامات صورت گرفته از رمز ارز ملی که انتشار آن بر پایه ریال است، در سال جاری رونمایی و جایگزین اسکناس خواهد شد.
بازار رمزارزها در ماه گذشته متفاوت بود، دارایی‌های محبوبی مانند بیت‌کوین و اتریوم هر کدام بازار را پایین آوردند و به ترتیب 10 و 11 درصد از ارزش خود را از دست دادند. در همین حال، جنگ اوکراین همچنان به آشفتگی در بازار ادامه می‌دهد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در اطلاعیه‌ای از هموطنان خواست که تا زمان بهتر شدن وضعیت جوی و رفع خطرات تردد از مسیر جاده‌ای، از حرکت به سمت مرز ارمنستان خودداری کنند.
در شبانه ‌روز گذشته آخرین اطلاعات دریافتی از 2492 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری نسبت به روز قبل 2.3 درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.
قیمت نفت در بازار جهانی به شدت افزایش یافته است به طوری که قیمت نفت برنت دریای شمال و وست تگزاس با افزایش 5 دلاری در هر بشکه به فروش می رسند.
در حالی مسکو به اروپا برای رسیدن قیمت نفت به 500 دلار در هر بشکه هشدار داده است که اتحادیه اروپا برای بررسی تحریم نفت خام روسیه خود را آماده می‌کند.