پیش‌بینی تحلیلگران در مورد کاهش 3 میلیون بشکه‌ای تولید روسیه از ماه آوریل به‌خاطر تحریم‌های بین‌المللی و درخواست گروه 7 از اوپک برای افزایش تولید می‌تواند این گروه را در اجلاس وزارتی هفته جاری متقاعد به با بالا بردن تولید کند.
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور نسبت به کاهش محسوس دما و خسارت‌های ناشی از آن به کشاورزان هشدار داد.
معاملات امروز بازارهای فرابورس به دلیل مشکل فنی سامانه‌ها در ساعت 9 آغاز نمی‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: روز جمعه، (5 فروردین) 101 میلیون لیتر بنزین در کشور به مصرف رسیده است.
رستم قاسمی گفت: آمار ثبت نام کنندگان در نهضت مسکن بیش از 5 میلیون نفر است که عمده این افراد یا مستاجر هستند یا در پشت بام‌ها زندگی می‌کنند. حدود 2.5 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد.
رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: همه خودروسازان موظف به تأمین قطعات از شرکت‌هایی هستند که پروانه صادرات دریافت کرده‌اند.
رئیس ستاد سفرهای دریایی نوروزی کشور با اعلام عبور از مرز ٢ میلیون سفر دریایی در نوروز ١٤٠١، گفت: در سال جاری با افزایش 15 درصدی مسافر دریایی نسبت به سال ٩٨ مواجه شده‌ایم.
حجم مبنا در نمادهای بالاس، حسینا، شاروم، غپاذر، فرز و فولای از فردا، هفتم فروردین ماه اعمال نمی‌شود.
آخرین وضعیت سفرهای جاده‌ای مردم در 9 روز گذشته از طرح سفرهای نوروزی مردم نشان می‌دهد که بیشترین رکورد سفرها در روز گذشته به ثبت رسیده و تاکنون حدود 18 میلیون تردد بین‌ استانی وسایل نقلیه مختلف انجام شده که از این تعداد حدود 95 درصد مربوط به خودروهای شخصی مردم بوده است.
دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: با آغاز فعالیت رسمی بانک‌ها از امروز مشکل کمبود وجه نقد در برخی از خودپردازها هم به سرعت برطرف خواهد شد. معاملات بورس هم از امروز آغاز می‌شود.