تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته بیش از 286 هزار نفر بوده است.
با پیگیری‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مأخذ عوارض صادراتی برخی از مواد خام و نیمه‌خام مشمول بند (ز) تبصره (6) قانون بودجه 1402 با نظر هیات وزیران، بازنگری شد.
وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرد خرید و فروش کد ملی (اسناد سجلی) اشخاص حقیقی جهت موضوعاتی نظیر واردات و ثبت‌نام خودرو تخلف است و در صورت اطلاع این وزارت، موجب سلب اولویت خواهد بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم دولت برای افزایش حقوق و دستمزد است، تورم انتظاری سال آینده است، امیدواریم در مذاکرات میان تشکل‌های کارگری و دولت به یک نرخ معقول افزایش دستمزد برسیم تا موضوع تورم انتظاری از کنترل خارج نشود.
معاون بازار برق ایران با اشاره به اینکه امکان حضور مشترکان قراردادی بالای یک مگاوات در بورس انرژی فراهم شده است، گفت: تا پایان سال جاری میزان فروش برق به مصرف کنندگان بالای یک مگاوات به 50 میلیارد کیلووات ساعت می‌رسد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه مباشرین توزیع کالاهای تنظیم بازاری در سطح استان تهران مشخص شده است، گفت: از 22 اسفند ماه روند توزیع تنظیم بازار میوه شب عید آغاز می‌شود.
معاون بازار برق ایران گفت: در 10 ماه ابتدای سال جاری حدود 1.3درصد برق مصرفی از معاملات بورس انرژی و حدود 12.2درصد از طریق انعقاد قراردادهای دوجانبه تامین و مابقی مصارف یعنی حدود 5.68 درصد از طریق بازار برق خریداری شد.
سرمایه‌گذاران بازار سهام در حالی وارد سال 2024 شدند که امیدوار بودند فدرال رزرو نرخ‌های بهره را به میزان 0.25 درصد کاهش دهد اما اقتصاددان هشدار می‌دهند که ممکن است در سال 2024 هیچ برنامه‌ای برای کاهش نرخ‌های بهره اجرا نشود.
طبق آمار منتشر شده از گمرک، از مجموع تجارت خارجی کشور در 11 ماهه سال جاری 136 میلیون تن کالا به ارزش 88 میلیارد دلار با 10 شریک تجاری ایران بوده است.