مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شده و برای دریافت محموله خود به سمت کشتی خارجی در حرکت است.
تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند، گفت: وضعیت آبی تبریز نگران کننده بوده و میزان مصرف و تولید آب شرب در این شهر برابر است.
با بخشنامه سازمان بورس، شرکت‌های بورسی ملزم به پرداخت سود سال‌های گذشته به حساب سهامداران سجامی شدند.
شاخص بورس در سه ماه نخست امسال طی 58 روز معاملاتی، با ثبت 172هزار و 382واحد افزایش، معادل 12.61 درصد رشد کرده است.
مدیریت بازارهای مالی شرکت بورس کالای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده برنج با سررسید 1401 و مهلت تحویل کالا از انبار خبر داد.
در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش و حجم کل معاملات در هفته منتهی به اول تیر ماه، نسبت به هفته منتهی به 25 خرداد ماه کاهشی شد. همچنین، شاخص هم وزن و شاخص کل نیز روند کاهشی داشتند.
نرخ سیاستی نظام بانکی که تاثیر مستقیم بر بازار سرمایه می‌گذارد، نرخ بهره سپرده‌های بانکی است که به صورت دستوری تعیین می‌شود. اما از آنجایی که نرخ بهره بین بانکی از ابتدای سال 99 به صورت غیر مستقیم و در عمیات بازار باز تعیین می‌شود تاثیری بر روند معاملات بورس نمی‌گذارد. در این روند بانک‌ها در صورت کمبود نقدینگی از منابع مازاد سایر بانک‌ها استفاده می‌کنند و در صورت مازاد نقدینگی، منابع خود را به سایر بانک‌ها قرض می‌دهند. این نوع تبادلات بین بانکی معمولاً خیلی کوتاه‌مدت و در بیشتر مواقع به‌صورت یک شبه برای تسویه مطالبات بانک مرکزی بوده و اغلب روز بعد تسویه می‌شود. بنابراین اثرگذاری بر معاملات بازار سرمایه ندارند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مصوبه هیئت وزیران برای ممنوعیت واردت خودرو به مناطق آزاد به قوت خود باقی است.
ارقام فعلی شاخص کل ریسک چندانی ندارد و به نظر می رسد تا پایان سال بتواند روند صعودی خود را حفظ کند. به سرمایه گذاران پیشنهاد می شود از ظرفیت ها و ابزارهای جدیدی ایجاد شده برای سرمایه گذاری استفاده کنند. به طور مثال با فرض صعودی بودن بازار، صندوق اهرم می تواند گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری باشد.
با توجه به پیش بینی های انجام شده مبنی بر افزایش دمای هوای شهر تهران، روز سه شنبه هفته جاری، سومین فهرست اسامی اداراتی که اقدام به کاهش مصرف برق نکرده اند اعلام خواهد شد.