قیمت هر دلار آمریکا(اسکناس)، امروز چهارشنبه 5 خرداد 1400 در صرافی‌های بانکی برای خرید به 22 هزار و 33 تومان و برای فروش به 22 هزار و 478 تومان رسید.
قیمت گوجه فرنگی در بازار به کیلویی 10 هزار تومان رسیده است. رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران می‌گوید که این افزایش قیمت ناشی از تغییر استانهای تامین کننده گوجه فرنگی در کشور و بارندگی‌های اخیر بوده است.
نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به تصویب کلیات طرح بیمه کارگران ساختمانی در مجلس ابراز امیدواری کرد در صورت تصویب نهایی در صحن علنی، همه کارگران ساختمانی در کشور از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران می‌گوید با نهایی شدن صدور مجوز تولید و تلقیح انبوه واکسن ایرانی کرونا، مردم نباید نسبت به آن نگرانی داشته باشند. این نگاه که ایران در این زمینه تجربه ندارد به هیچ عنوان درست نیست.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود داردو با توجه به طول زیاد شبکه و تعداد زیاد تاسیسات قاعدتا این اتفاق خواهد افتاد اما جزو سیاست های وزارت نیرو این نیست که قطعی آب را حتی در مکان هایی که میزان مصرف و تولید برابر نیست، اعمال کنیم و تلاش داریم شرایط آبرسانی را مدیریت کنیم.
بر اساس گزارش‌های وزارت صمت استخراج جهانی سالیانه بیت کوین 324 هزار معادل 11.9 میلیارد دلار است که برآورد می‌شود استخراج فعلی این رمز ارز به صورت غیر رسمی در ایران سالیانه حدود 4 تا 6 درصد تولید جهانی، یعنی حدود 19 هزار و 500 بیت کوین باشد.
شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی 1.5 میلیون تن گندم به ارزش 67 هزار میلیارد ریال تا تاریخ دوم خرداد خبر داد.
تولید گاز طبیعی چین از ابتدای سال 2020 در حال افزایش بوده است.
سازمان توسعه تجارت می‌گوید میزان بازگشت ارز صادرکنندگان به کشور 100 درصد رشد کرده است.
شرکت فولکس واگن یک پیشنهاد 7.5 میلیارد یورویی (9.2 میلیارد دلاری) برای لامبورگینی دریافت کرده است، اما اعلام کرد که این برند فروشی نیست.