خشکسالی، این پدیده نه چندان جدید زیست بشر و زمین، در مناطق مختلفی مانند ایران که دارای اقلیمی خشک و نیمه خشک هستند هم خود را عیان کرده و موجب شده تا عبور از خشکسالی طی سالهای مختلف، بسیاری از مدیران اجرایی کشورها را درگیر کند؛ اما کمبود منابع آبی در ایران به لحاظ ویژگی‌های طبیعی، زمانی برجسته‌تر شده که می‌بینیم دخالت انسان‌ها در سازوکار طبیعت، به عاملی تبدیل می‌شود که خشکسالی‌ها بسیار سریع‌تر از دیگر کشورها نمود پیدا کند.
اوپک و متحدانش روز پنج شنبه توافق کردند سیاست فعلی افزایش تولید ماهانه را با وجود نگرانیها نسبت به آزادسازی ذخایر نفت از سوی آمریکا و شیوع واریانت جدید اُمیکرون، در ماه ژانویه ادامه دهند.
جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در شش ماهه اول امسال از 25 کالای منتخب صنعتی، تولید 15 کالا افزایش یافته و بیشترین میزان افزایش تولید مربوط به کامیون، روغن و ماشین لباسشویی بوده است.
تغییر قیمت در گروه آجیل‌ نشان می‌دهد گردو، پسته و بادام افزایش قیمت بین 11 تا 38 درصدی داشته و تا بیش از 340 هزار تومان هم فروش داشته است.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس جزئیات بورسی شدن شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ را تشریح کرد.
در پی آغاز مجدد مذاکرات برای لغو تحریم‌ها، این سوال در اذهان ایجاد شده که در صورت امضای برجام چه تغییراتی در صنعت خودرو داخلی و قیمت ها در کارخانه و بازار به وجود خواهد آمد. در این گزارش با گفت وگو با چند تن از کارشناسان، این موضوع بررسی شده است.
سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از انسداد جاده چالوس به دلیل یخبندان تا اطلاع ثانوی خبر داد.
در حالی یک ‫آسیب‌پذیری به نام LPE در سیستم‌عامل ویندوز 10 دارای نسخه 1809 و بالاتر شناسایی شده که می‌تواند برای به دست آوردن سطح دسترسی ادمین، مورد سوءاستفاده قرار گیرد، مایکروسافت هنوز این باگ را اصلاح نکرده و سیستم‌های ویندوز 10 با آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی نوامبر 2021 هم می‌توانند در معرض حملات این باگ قرار گیرند.
ائتلاف اوپک پلاس علی‌رغم ترس از کاهش بیشتر قیمت نفت در نتیجه آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا و شیوع نوع جدید ویروس کرونا به روند فعلی افزایش تولید خود ادامه می‌دهد.
وزیر راه و شهرسازی با ارزیابی مثبت از نشست مشترک مجلس و دولت، گفت: با همراهی دولت و مجلس بازار مسکن به تعادل می‌رسد.