قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 20 سنت معادل 0.26 درصد افزایش به 77 دلار و 53 سنت رسید.
فعالیت خدمات ژاپن در ماه ژانویه به دلیل تقاضای قوی و ین ضعیف افزایش یافته است.
قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه (5 فوریه) کاهش یافت زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا پس از انفجار گزارش مشاغل آمریکا که امیدها برای کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو را از بین برد، جهش کرد.
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: در کمتر از 20 روز گذشته 200 کیلوگرم شمش طلا طی پنج مرحله حراج در مرکز مبادله ایران به فروش رسیده که تاثیر آن در کنترل بازارهای طلا و ارز نمایان شده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.46 درصد کاهش به 2030 دلار و 31 سنت رسید.
شورای پول و اعتبار با درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش سقف اعتبارات دو شرکت ایران خودرو سایپا به 15 هزار میلیارد تومان حداکثر تا پایان شهریور ماه 1403 موافقت کرد.
تمامی اشخاص حقیقی که فاقد پرونده مالیاتی هستند اگر بیشتر از یک میلیارد تومان در ماه یا بیشتر از 200 تراکنش کارت به کارت در حساب‌های غیرتجاری داشته باشند مشمول تعاملات کاری پرخطر اند و استفاده از سرویس کارت به کارت برای آنها ممنوع است.
بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سه‌ماهه سوم 2023 را حدود 12.7میلیارد دلار اعلام کرد که این رقم بالغ بر 5.3میلیارد دلار نسبت به سه‌ماهه قبل کاهش داشته است.
مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: راه‌اندازی بازار نوآفرین علاوه بر جذب سرمایه‌گذاران علاقمند به کسب ارزش افزوده بالا می‌تواند بسیاری از مسایلی که در صنایع مختلف کشور وجود دارد را نیز رفع و در نهایت موجب افزایش سهم محصولات دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی کشور شود.
مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:با توجه به توسعه روزافزون تکنولوژی‌ و فناوری اطلاعات و همچنین تقویت و تعمیق رقابت میان کارگزاری‌ها، طی سال‌های پیش‌رو شرکت‌های کارگزاری که استراتژی خود را در مسیر توسعه تعریف نکنند، با جبر فضای جدید کسب و کار، ناگزیر به ادغام یا انحلال خواهند بود.