تحلیلگران می گویند احتمال وقوع منازعه نظامی میان روسیه و اوکراین، ریسک مختل شدن تامین انرژی و صعود بیشتر قیمت فلزات را افزایش داده است.
با وجود ثبات نسبی بازارهای رقیب مسکن، به دلیل قرار گرفتن در ماههای پایانی سال، تحرک بازار مسکن افزایش یافته است؛ به طوری که بررسی‌های غیررسمی از افزایش 35 درصدی تمایل برای خرید و رشد 2.5 درصدی قیمت طی یک ماه گذشته حکایت دارد.
رئیس بانک جهانی از قرارداد 69 میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید شرکت طراح بازی اکتیویژن بلیزارد به عنوان اختصاص سوال برانگیز سرمایه در شرایطی که کشورهای فقیر برای پرداخت بدهی و مبارزه با کووید 19 و فقر به تقلا افتاده اند، انتقاد کرد.
برخی از آژانس‌های گردشگری ایران از مسدود یا بلاک شدن تلفن همراه (موبایل) شماری از گردشگران خارجی طبق "مقررات رجیستری" خبر داده‌اند.
با تشدید گمانه زنی ها در مورد حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین؛ آمریکایی ها قصد دارند قطر را مجاب کنند تا گاز مورد نیاز اتحادیه اروپا را تامین کند.
چین برای افزایش توسعه صادرات و مهار کندی رشد اقتصادی قصد دارد تا سال 2025 زیرساخت‌های خود را در قیاس با میزان فعلی یک سوم گسترش دهد.
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های پراکنده در برخی استان‌ها از ماندگاری هوای سرد در شمال غرب و غرب و افزایش 4 تا 8 درجه‌ای دما در نیمه شمالی خبر داد.
در حالی بانک مرکزی از کاهش تورم اجاره بهای مسکن در آذرماه خبر داده که همین بانک در گزارش ماهانه بازار مسکن، رشد اجاره بها را 54 درصد اعلام کرده بود.