در ادامه طرح ویژه وزارت صمت در راستای مدیریت هوشمند بازار و رفع دغدغه تولیدکنندگان، شنبه هفته آینده 16 بهمن ماه یک میلیون و 80 هزار تن شمش بلوم شرکت فولاد خوزستان در قالب 12 قرارداد کشف پریمیوم با موعد تحویل 12 ماه سال 1401 در بورس کالا عرضه می شود تا تولیدکنندگان از امروز بتوانند برای تولید ماه های آتی خود برنامه‌ریزی کنند.
بورس کالا زمان انجام فرآیند تحویل قراردادهای آتی زعفران نگین سررسید بهمن ماه 1400 را اعلام کرد.
کاهش تعداد و ارزش معاملات و همچنین میزان پولی که طی هفته های گذشته از بازار سرمایه خارج شده است از یک طرف و کاهش آمار سجامی شدن از طرف دیگر، مدعای این موضوع است که مردم نه تنها از بورس خارج شده اند، بلکه میزان تمایل آن ها برای ورود به بورس نیز کاهش یافته است.
هر چند که برای اجرای تمامی قوانین بانکداری اسلامی تلاش‌هایی شده اما تا آن ماهیت واقعی مدنظر بزرگان خیلی فاصله داریم.
دادستان کل کشور در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی بر نظارت جدی بر وضعیت حمل و نقل کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین تاکید کرد.
یک تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به تصمیمات اخیر دولت برای این بازار و تاکید بر اینکه فعالان این بازار انتظار دارند ثبات به بازار برگردد، اظهار کرد: اگر این صحبت ها اجرایی شوند، بازار سرمایه تغییرات جدی را تجربه خواهد کرد، در غیر اینصورت احتمال وقوع طوفان وجود دارد.
دو ملک شهرداری تهران شامل دو واحد آپارتمان مسکونی در بازار فرعی بورس کالای ایران پذیرش شدند.
عزم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره در آینده نزدیک، فروشندگان طلا را فعال کرد و خریداران را به حاشیه بازار کشاند و بزرگترین ریزش قیمت این فلز ارزشمند از اواسط نوامبر را رقم زد.
قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر ریسکهای ژئوپلیتیکی که نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه انرژی را تشدید کرد، به بالاترین حد در بیش از هفت سال اخیر صعود کرد و ششمین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند.
شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن با فروش 10.5 میلیون خودرو در 2021 برای دومین سال پیاپی بزرگ‌ترین خودروساز جهان نام گرفته‌است.