رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در مجلس فدرال این کشور با اشاره به این که انحصار در اقتصاد جهانی در حال فروپاشی است تأکید کرد که غرب در حال بی اعتبار کردن پول و سیستم بانکی خودش است.
داده‌های اداره آمار اندونزی نشان داد انتظار می‌رود تولید برنج اندونزی در دوره برداشت از ژانویه تا آوریل 17.52 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد که تحت تأثیر آب‌وهوای خشک است که کاهش 1.39 درصدی را به همراه داشت.
جلسه شورای‌عالی کار سه‌شنبه هفته جاری، 15 اسفند ماه، برگزار خواهد شد, اما هنوز مشخص نیست که بحث مزد 1403 در دستورکار قرار می‌گیرد یا خیر.
نشریه علمی ساینس با تشریح اقدامات موفق دولت ایران در احیای خلیج گرگان نوشت: تنها 4 هفته بعد از بازگشایی کانال آشوراده در سال 2023 آبی به حجم 1.5 میلیارد مترمکعب از دریای خزر وارد خلیج گرگان شد و سطح آب این خلیج 40 سانتیمتر بالا آمد.
تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته بیش از 286 هزار نفر بوده است.
با پیگیری‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مأخذ عوارض صادراتی برخی از مواد خام و نیمه‌خام مشمول بند (ز) تبصره (6) قانون بودجه 1402 با نظر هیات وزیران، بازنگری شد.
وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرد خرید و فروش کد ملی (اسناد سجلی) اشخاص حقیقی جهت موضوعاتی نظیر واردات و ثبت‌نام خودرو تخلف است و در صورت اطلاع این وزارت، موجب سلب اولویت خواهد بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم دولت برای افزایش حقوق و دستمزد است، تورم انتظاری سال آینده است، امیدواریم در مذاکرات میان تشکل‌های کارگری و دولت به یک نرخ معقول افزایش دستمزد برسیم تا موضوع تورم انتظاری از کنترل خارج نشود.
معاون بازار برق ایران با اشاره به اینکه امکان حضور مشترکان قراردادی بالای یک مگاوات در بورس انرژی فراهم شده است، گفت: تا پایان سال جاری میزان فروش برق به مصرف کنندگان بالای یک مگاوات به 50 میلیارد کیلووات ساعت می‌رسد.