فعالیت 500 هزار بسیجی برای نظارت بر قیمت‌ها و مقابله با گرانی

  • 1398/08/28 07:10:09
  • 0 نظر
  • 298
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 99900
- اخبار اقتصادی -

غلامرضا حسن پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به وفور در انبارها،فروشگاه ها و گمرکات کشور وجود دارد و کمبود هیچ کالایی را شاهد نیستم بلکه برای ماه های آینده نیز ذخایر قابل اطمینانی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین برای برخی مردم نگرانیهایی برای افزایش قیمت سایر کالاها ایجاد شده است افزود: اصناف و بازاریان ما به طور قطع انصاف را در مبادلات تجاری روزمره خود رعایت می کنند؛ همه اصناف در کنار اینکه خود فروشنده هستند در موارد متعدد دیگر خریدار هستند و هر گونه افزایش قیمت برای خود آنها نیز مشکل ایجاد خواهد کرد.

تأکید ستاد تنظیم بازار: الزام عرضه کالا و خدمات به قیمت قبل از افزایش نرخ بنزین
اصلاح قیمت بنزین تاثیری بر قیمت محصولات کشاورزی ندارد
اطلاعیه شماره 1 سازمان حمایت: هرگونه افزایش قیمت به‌بهانه تغییر نرخ بنزین ممنوع است

 

رییس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ادامه داد: مسئولان به دنبال آن هستند که مشکلات مردم را به حداقل برسانند ، بیشتر اصناف مسئولان را همراهی می کنند اما عده قلیلی نیز در جامعه اصناف و بازریان هستند که تنها منافع خود را دنبال و در صورت عدم نظارت ممکن است از این شرایط سوء استفاده کنند.

بسیجیان برای بازرسی بر اصناف وارد بازار می‌شوند

وی تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در تماس تلفنی که با بسیج اصناف داشتند خواستار همکاری بیشتر بسیج به ویژه برای نظارت بر بازار شدند که از طرف ما نیز مورد موافقت قرار گرفت.

حسن پور گفت: بسیج اصناف با داشتن 500 هزار نفر عضو برای نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها اتاق اصناف را در بازرسی ها همراهی و نیروی مورد نیاز این بخش را تامین می کند.

وی با اشاره به الزاماتی که برای اجرای این طرح مورد نیاز است گفت: مسئولیت نظارت و بازرسی بر عهده اتاق های اصناف است و بسیج  اصناف فقط تیم های بازرسی را همراهی می کند. 

حسن پور گفت: بسیج اصناف با داشتن 500 هزار نفر عضو در نظارت و بازرسی بر بازار و کنترل قیمت ها،  اتاق اصناف را همراهی و نیروی مورد نیاز این بخش را تامین می‌کند.

وی افزود: 500 هزار نفر عضو در بسیج اصناف و بازریان داریم که برای این بازرسی های از ظرفیت های خود بسیج اصناف استفاده می شود و از سایر بخش های بسیج کمک گرفته نمی شود.

گزارش گران فروشی ها به بسیج اصناف

رئیس بسیج اصناف و بازریان اظهار داشت: از بازرسی های که انجام می شود یک برگه نیز به بسیج اصناف ارسال خواهد شد تا بتوان پیگیری های بعدی را برای رسیدن به نتیجه انجام داد.

حسن پور گفت: نظارت بر کارخانجات مواد غذایی نیز بسیار مورد اهمیت است زیرا اصناف تولیدات آنها را به فروش می رسانند و گلوگاه ها از مبدا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سازمان حمایت قیمت همه کالاها را به طور شفاف اعلام کند

وی از مردم نیز خواست که  هر گونه گران فروشی و احتکار را در کنار اعلام به سامانه 124 به  بسیج اصناف نیز گزاش دهند تا با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی تاکید کرد: لازم است که قیمت های کالا و خدمات توسط سازمان حمایت و سایر دستگاه به طور شفاف اعلام شود تا در بازرسی ها به هیچ کسبه ای ظلم نشود.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر