صادرات نفت روسیه 8 درصد در 8 ماه اول 2020 کاهش یافت

  • 1399/08/09 11:30:55
  • 0 نظر
  • 416
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 268316
- اخبار اقتصادی -

 به گزارش فبنا، به نقل از اویل پرایس، اطلاعات اداره گمرک روسیه نشان می‌دهد صادرات نفت خام این کشور 7.9 درصد طی هشت ماه اول سال جاری میلادی کاهش یافته است.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تصمیم بخوانید.

 روسیه در بیشتر ماه‌ها در این دوره غیر از ماه مارس و اوایل آوریل به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایبند بود. روسیه و عربستان در ماه مارس به خاطر اختلاف بر سر مدیریت عرضه نفت، بازار را در شرایط سقوط تقاضا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا پر کردند. کاهش تولید فعلی از ماه مه 2020 آغاز شد و بسیار شدیدتر از قرارداد قبلی بود.

ارزش صادرات نفت روسیه هم به خاطر سقوط قیمت نفت کاهش یافته است. ارزش صادرات نفت خام روسیه از ژانویه تا ماه اوت 38.9 درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته میلادی پایین آمد و به 48.8 میلیارد دلار رسید.

 اقتصاد روسیه در حال حاضر از پیامدهای سقوط قیمت نفت رنج می برد و درآمد نفتی این کشور کاهش یافته است.

هشدار روسیه به اروپا درباره عواقب تحریم‌های آمریکا علیه پروژه نورد استریم 2
روسیه: بهبود تقاضا برای نفت احتمالاً از سال 2021 شروع می‌شود

 الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در کمیته بودجه این کشور در پارلمان گفت در نتیجه محدودیت‌های اعمال شده طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس، روسیه در سال جاری میلادی 16 درصد نفت خام کمتری نسبت به 2019 صادر خواهد کرد.

 وی اضافه کرد انتظار می‌رود تولید نفت 10 درصد در 2020 نسبت به سال قبل کاهش یابد. نواک تاکید کرد تولید نفت احتمالاً تا 2023 به سطح قبل از بحران کرونا باز نمی‌گردد ولی همه چیز بستگی به تقاضای جهانی نفت و قراردادهای اوپک پلاس دارد.

 ائتلاف اوپک‌پلاس قرار است از اول سال آینده میلادی دو میلیون بشکه در روز به تولید نفت خود بیفزاید ولی تقاضای ضعیف و افزایش تولید لیبی ممکن است این برنامه را به تعویق بیندازد.

 انتهای پیام/130

نظرات
  • 0 نظر