رئیس اتحادیه صنف عسل اردبیل تشریح کرد

ویژگی عسل‌هایی که تقلبی نیستند

  • 1399/07/13 19:50:26
  • 0 نظر
  • 682
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 243657
به گزارش فبنا، سید فردین صفوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان سرمایه برای زنبورداری و تولید عسل بستگی به تعداد کلنی زنبورعسل دارد و برای گذران زندگی حداقل باید از 100 کلنی شروع کرد که نیازمند سرمایه‌گذاری یک میلیاردریالی است.
وی تأمین نهاده‌ها، دارو، حمل‌ونقل، اسکان، بیمه زنبورداران و فروش عسل تولیدی را از مشکلات زنبورداران استان اردبیل برشمرد و ادامه داد: صنعت زنبورداری اردبیل از نظر صنایع تبدیلی ضعیف است درحالی که در تولید عسل رتبه سوم کشوری را داریم.


صفوی اضافه کرد: مصرف عسل به‌صورت شهد از مزیت بهتری برخوردار است و موم ارزش تغذیه‌ای ندارد ولی به لحاظ اینکه در عسل‌های با موم تقلب صفر است و به‌خاطر اطمینان بیشتر، بعضی از مصرف کنندگان، عسل با موم را ترجیح می‌دهند.


رئیس اتحادیه صنف عسل و لبنیات فروشان اردبیل با بیان اینکه موم سنتی تولید خود زنبوردار است ولی موم صنعتی شیمیایی و وارداتی هستند که به علت کمبود موم سنتی در ایران مجبور به واردات می‌شوند، ادامه داد: موم، بره‌موم، گرده گل، ژله رویال و زهر زنبور از فرآورده‌های تولیدی زنبورعسل در استان هستند که هرکدام کاربرد خاصی دارند و قیمت‌هایشان متفاوت می‌باشد.


صفوی با بیان اینکه عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت عسل در بازار است، تصریح کرد: موم توسط زنبوران کارگر ترشح می‌شود و در لانه‌سازی (سلول‌های شش‌ضلعی) کاربرد دارد و علاوه‌برآن در محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی مصرف می‌شود.


رئیس اتحادیه صنف عسل و لبنیات فروشان اردبیل با بیان اینکه بره‌موم یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که برای مقابله با باکتری‌ها و ویروس‌ها استفاده می‌شود، گفت: این ماده به‌عنوان تنها ماده طبیعی دارای خواص ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدقارچی موارد کاربرد زیادی به طور سنتی و در صنایع دارویی دارد.


این فعال صنعت عسل اظهار کرد: گرده گل مواد ژنتیکی جنسی گیاه بوده و ماده‌ای طبیعی است که سرشار از پروتئین، مواد معدنی، اسیدآمینه‌ها و ویتامین‌ها است که برای بهبود کم‌خونی و جلوگیری از پروستات در مردان و کاهش پوکی‌استخوان در زنان مفید است. 


صفوی با اشاره به اینکه زهر زنبورعسل یک ماده مؤثر در ترکیب و تولید محصولات دارویی است و در دنیا داروهای زیادی با استفاده از زهر زنبورعسل تهیه می‌شود، ادامه داد: ژل رویال ماده‌ای توسط زنبوران کارگر ترشح می‌شود که به غذای ملکه معروف است و ماده‌ای مؤثر در بازیابی توان و انرژی بخشی است.

نظرات
  • 0 نظر