نرخ فقر در هند طی 3 دهه گذشته نصف شد

  • 1398/07/24 18:40:18
  • 0 نظر
  • 810
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 91209
- اخبار اقتصادی -

 به گزارش فبنا، به نقل از راشا تودی، بانک جهانی اعلام کرد رشد اقتصادی سالانه هند، سومین کشور پرجمعیت جهان طی 15 سال گذشته از هفت درصد فراتر رفته و میلیون ها نفر را از فقر بیرون کشیده است.

 گزارش این موسسه مالی بین المللی نشان می دهد این کشور نرخ فقر خود را طی سه دهه گذشته نصف کرده و پیشرفت های بسیاری در  بهبود شرایط مردم داشته است

 انتظار می رود رشد اقتصادی هند ادامه یابد و طی دهه آینده فقر شدید کاملا از این کشور حذف شود. بانک جهانی هشدار داد خط سیر توسعه این کشور چالش‌های قابل‌ملاحظه‌ای به دنبال داشته است.

 بانک جهانی توضیح داد که این کشور جنوب آسیا باید با توجه به نعمت منابع زیرزمینی آن و جمعیت بالا، همگام با رشد، کارآمدی منابع خود را هم افزایش دهد. باید از زمین در مناطق شهری به شکل سازنده تری استفاده شود و به اقتصاد های تراکمی برسد و در مناطق روستایی بهره وری در کشاورزی افزایش یابد.مدیریت آب هم باید بهبود یابد.

بانک جهانی اشاره کرد که 230 میلیون نفربه درستی به شبکه برق متصل نشده اند. این بانک اعلام کرد اقتصاد هند با این سرعت رشد نیاز به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، 8.8 درصد تولید ناخالص داخلی یا 343 میلیارد دلار در سال تا 2030 دارد.

یک چالش اساسی برای رشد اقتصادی هند کاهش مشارکت نیروی کار زنان در کشور است. طبق گزارش بانک جهانی این مشارکت حدود 27 درصد است که علی رغم از بین رفتن تبعیض جنسیتی در تحصیلات، جزو پایین‌ترین مشارکتها در جهان است.

هند مشکلی با قیمت فعلی نفت خام ندارد
هند: نمیتوانیم قدرت اقتصادی خود را فدای تحریم‌های آمریکا کنیم

انتهای پیام/71

 

 

نظرات
  • 0 نظر