کاریابی‌ها موفق به دریافت تسهیلات 59 میلیارد ریالی کرونا شدند

  • 1399/08/15 14:06:06
  • 0 نظر
  • 408
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 269369
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا یکی از سیاست‌های وزارت کار در جهت حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر همین اساس 14 رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی هستند، می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه کارآ اقدام کنند و از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مطابق جدول ارائه شده از سوی وزارت کار مبلغ تسهیلات ویژه کسب و کار کرونا در صورتی که تسهیلات تا 160 میلیون ریال باشد, سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک, تسهیلات 160تا480 میلیون ریال نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن(واحد اقتصادی دیگر یا کارمند), مبلغ تسهیلات 480تا1600میلیون ریال و نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه 2ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند), مبلغ تسهیلات 1600 تا 2000 میلیون ریال با نوع سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه 3ضامن(واحد اقتصادی دیگر یاکارمند), مبلغ تسهیلات از 2000میلیون ریال بالاتر و با نوع وثیقه ارائه تضمین صادره ازسوی صندوق های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف و سقف مبلغ سفته 1.5 برابر اصل و سود تسهیلات  است.

به استناد تصمیمات متخذه از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و کارگروه مبارزه با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، زیررسته فعالیت های مجتمع های آموزش و اشتغال و کاریابی ها جزو کسب و کارهای بیشتر آسیب دیده از ویروس کرونا ​انتخاب گردیده اند.

براساس مصوبه مذکور و هماهنگی به عمل آمده با کانون انجمن های صنفی دفاتر کاریابی غیردولتی کشور، زمینه حمایت و پشتیبانی از دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی در قالب بهره مندی این دفاتر از تسهیلات بانکی فراهم گردید.

با توجه به اطلاع­ رسانی صورت پذیرفته، در مجموع تعداد 150 دفتر کاریابی با تعداد اشتغال 545 نفر در سامانه کارا ثبت نام نمودند. از این تعداد تاکنون 99 دفتر کاریابی با تعداد اشتغال 382 نفری موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ 59 میلیارد ریال گردیده اند.    

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر