قیمت جهانی طلا امروز 1400/01/20

  • 1400/01/20 11:25:40
  • 0 نظر
  • 423
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 324250
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا در کنار رشد غیرمنتظره ادعاهای بیکاری در این کشور سبب بالا رفتن اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد با وجود کاهش نسبی در نزدیکی بالاترین رقم ثبت شده طی بیش از یک ماه گذشته قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که روز پنجشنبه به بالاترین رقم از ابتدای مارس یعنی 1758 دلار و 45 سنت رسیده بود، امروز با 0.20 درصد افت به 1752 دلار و 28 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با 0.32 درصد کاهش به 1752 دلار و 50 سنت رسید. قیمت طلا پس از ثبت دو هفته کاهشی متوالی، از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 1.5 درصد کاهش یافته است.
ارزش دلار آمریکا امروز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به پایین ترین رقم 2 هفته گذشته رسید. این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که تعداد ادعاهای جدید بیکاری ثبت شده در آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش داشت.
سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا نیز روز پنجشنبه تحت تاثیر اظهارات جدید رئیس فدرال رزرو شاهد کاهش بود. جرومی پاول گفته افزایش مورد انتظار قیمت ها در سال جاری احتمالا موقتی خواهد بود. وی هشدار داده که بالا رفتن موارد ابتلا به کرونا ممکن است روند ترمیم اقتصادی را کند نماید.
با وجود انتشار آمارهایی که حکایت از احیای اقتصاد آمریکا دارد، بانک مرکزی این کشور قصد دارد سیاست پولی انبساطی خود را تداوم بخشد.
سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا نیز افزایش جزئی خرید اوراق قرضه را مورد بحث قرار داده اند.
جانت یلن، وزیر خزانه داری امریکا دیروز از اقتصادهای بزرگ جهان خواست تا به منظور تضمین ترمیم اقتصاد جهانی، اقدامات محرک مالی خود را ادامه دهند.
انتهای پیام/

 

نظرات
  • 0 نظر