قیمت نفت به روند صعودی رسید

  • 1398/02/30 14:58:44
  • 0 نظر
  • 934
  • منبع : سنا
  • کد خبر : 24158

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، اصرار عربستان برای کاهش تولیدات نفتی با هدف افزایش قیمت این کالا، در حالی موجب رشد قیمت نفت شد که تنش ها در خاورمیانه همچنان ادامه دار است.

در بازار طلای سیاه، قیمت نفت برنت با رشد 1.3 درصدی به هر بشکه 73 دلار و 11 سنت رسید در حالی که در معاملات صبحگاهی مرز 73 دلار و 40 سنتی را پشت سر گذاشته بود.

به این ترتیب، قیمت نفت وست تگزاس نیز با رشد 1.1 درصدی به هر بشکه 63 دلار و 47 سنت معامله شد در حالی در معاملات صبحگاهی مرز 63 دلار و 81 سنت را پشت سرگذاشته بود.

وزیر انرژی و نفت امارات در گفت و گویی با رویترز اعلام داشت: تمامی تولیدکنندگان توانایی تولید را دارند تا بتوانند کمبود منابع نفتی را جبران کنند پس هیچ مشکلی برای عرضه وجود ندارد.

این در حالی است که، دیروز وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که اعضای اوپک و متحدانش بر کاهش تدریجی ذخایر نفت خام توافق دارند اما همچنان توانایی برآورده کردن تقاضای نفت را در بازار دارند.

اوپک، روسیه و کشورهای غیر عضو اوپک که به نام اوپک پلاس معروف هستند برای خرید روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت از تاریخ 1 ژانویه به توافق رسیده اند تا از تضعیف قیمت این کالا جلوگیری کنند.

بر این اساس، دولت ترامپ تمامی سعی خود را برای کاهش قیمت این کالا در بازار انجام داده اند تا بتوانند از این کاهش قیمت برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کنند.

گفتنی است، یکی از شعارهای تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری کاهش قیمت نفت و گازوئیل بوده است که با تحقق این امر می تواند برای انتخابات بعدی، اهرم تبلیغاتی موثری داشته باشد.

نظرات
  • 0 نظر