ممنوعیت پروازهای انگلیس از سر گرفته می‌شود؟

  • 1399/11/19 10:26:55
  • 0 نظر
  • 300
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 304809

به گزارش فبنا، اوایل دی ماه بود که خبرهایی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه نخستین مورد از ابتلای کرونا ویروس نوع انگلیسی در برخی کشورها مشاهده شده است و به همین سبب حرکت قطارها و هواپیماهای از کشورهایی مانند بلژیک و هلند به انگلستان لغو شده است.

در همین راستا و پس از پیگیری‌های خبرنگار ایسنا درباره شرایط جدید پروازهای مسافری ایران به مقاصد مختلف انگلیس، شهرام آدم‌نژاد - معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی - در این باره گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده جدید در ابتلا به بیماری کووید 19 در انگلستان، به تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف جلوگیری از انتقال بیماری و تلاش برای حفظ سلامت مردم پروازهای بین تهران و مقاصد کشور انگلستان به مدت دو هفته تعلیق می‌شود.

البته این ممنوعیت تا امروز ادامه پیدا کرده و به صورت مستمر تمدید شده است و تا پایان بهمن ماه تمدید شده است اما پنجشنبه هفته جاری قرار است پروازی فوق العاده توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه، مسافران ایرانی را از انگلستان به کشور بازگرداند.

و از سوی دیگر در جلسه 55 ستاد ملی مدیریت کرونا تعیین ضوابط بهداشتی و مراقبتی برای مسافران ورودی از کشورهای پرخطر به تصویب رسیده است.

در این مصوبه آمده است " با توجه به اینکه تعدادی از ایرانیان مقیم انگلستان درخواست بازگشت به کشور را داشته و با مراجعه به دفاتر نمایندگی به صورت مستمر خواستار تعیین تکلیف هستند، با عنایت به جهش ویروس در آن کشور و کشورهای پرخطر و نگرانی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه مقرر شد ضوابط و شرایط بازگشت این افراد از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه و از طریق قرارگاه عملیاتی ابلاغ و با هماهنگی وزارتخانه‌های امور خارجه و راه و شهرسازی شرایط بازگشت آنها مهیا شود. "

بنابراین آیا تغییر و تحولاتی در ممنوعیت‌های پروازی به مقاصد پرخطری مانند انگلستان و ژاپن ایجاد خواهد شد یا آنکه همچنان این ممنوعیت تمدید خواهد شد و ادامه می‌یابد اما پروازهای فوق‌العاده بیشتری در این مسیرهای پروازی حرکت خواهند کرد.

البته با توجه به شکننده بودن شیوع ویروس کرونا در کشور و شناسایی شدن چندین مورد کرونای انگلیسی باید دید دقت لازم برای انجام پروازهای مسافری در مقاصد پرخطری مانند انگلستان صورت می‌گیرد و هشدارهای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جدی گرفته می‌شود؟

نظرات
  • 0 نظر