رئیس سازمان صمت استان تهران:

واحدهای صنعتی تهران کارگر ساده پیدا نمی‌کنند

  • 1399/12/04 16:20:12
  • 0 نظر
  • 258
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 307626

به گزارش فبنا، یدالله صادقی امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران اظهار داشت: علیرغم فشار حداکثری و تحریم‌ها و حتی شیوع بیماری کرونا سرمایه‌گذاری در تهران روند خوبی داشته و دهه فجر امسال حدود 6 هزار میلیارد تومان طرح را در تهران به بهره برداری رساندیم و حدود سه الی چهار هزار میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی، توسعه صنعتی داده شده است. همچنین در زنجیره تولید و ساخت مواد اولیه سرمایه گذاری خوبی در حال انجام است؛ ضمن اینکه اگرچه واردات لوازم خانگی متوقف شده است، اما حدود 30 تا 40 درصد مواد اولیه تولید این محصول که امکان ساخت آن در تولید فراهم نیست و یا تولید آن صرفه اقتصادی ندارد، از طریق واردات تأمین می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه اشتغال در استان تهران حفظ شده و بیکاری کاهش یافته است، افزود: تقاضا برای سرمایه گذاری در استان تهران افزایش یافته است و واحدهای صنعتی برای گرفتن کارگر ساده دچار مشکل هستند و حتی تعداد عرضه کار بیشتر از نیروی کار است.

تجار تهرانی سالانه 8 میلیارد یورو صادرات دارند

وی با اشاره به اینکه 16 هزار و 720 کارت بازرگانی متعلق به تهران است، گفت: 2 هزار و 991 صادرکننده در تهران وجود دارد که یک هزار و 886 نفر از آنها تولید کننده و صادرکننده و یک هزار و 105 نفر از آنها بازرگان هستند که عمدتاً فعالیت آنها در راستای صادرات محصولات تولید کنندگان است.

صادقی افزود: از 22 فروردین 97 تا 31 شهریور 99 (بازه زمانی 3 ساله) ارزش صادرات استان تهران معادل 21 میلیارد و 139 میلیون یورو بوده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری این عدد به 25 میلیارد یورو برسد؛ از این رو به صورت سالانه صادرکنندگان استان تهران حدود 8 میلیارد یورو صادرات داشته اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تعهدات ارزی صادرکنندگان در سال 97، 98 و 6 ماهه اول سال 99 نیز 19 میلیارد و 225 میلیون یورو بوده که 80 درصد از این میزان یعنی 15 میلیارد و 381 میلیون یورو رفع تعهد ارزی شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ثبت سفارش واردات در استان تهران انجام می‌شود، گفت: در 11 ماه امسال حدود 50 هزار پرونده مواد اولیه و ماشین آلات به ارزش بیش از 13 میلیارد یورو بررسی شده و برای تخصیص ارز به بانک ارسال شده که از این مدار 68 درصد ثبت سفارش‌های انجام شده در زمینه واردات مواد اولیه، 28 درصد در زمینه واردات ماشین آلات خطوط تولید و قطعات یدکی و 4 درصد مربوط به کالاهای نهایی بود که امکان تولید آن در کشور نیست.

نظرات
  • 0 نظر