وزیر راه و شهرسازی:

قیمت گذاری بلیت هواپیما وظیفه دولت نیست

  • 1399/07/21 08:52:42
  • 0 نظر
  • 247
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 245005

به گزارش فبنا، به نقل از صداوسیما، محمد اسلامی با حضور در استودیو پخش خبر 21 یکشنبه شب شبکه یک سیما گفت: پایانه‌های مرزی به علت وجود مسائل گوناگون به یک نابسامانی حداکثری دچار و انتظام بخشی و اعمال مدیریت آن از نظر اداری برای پایانه‌های مرزی نیاز است.

وی ادامه داد: در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تأکید رئیس جمهور مقرر شد همانند مرزهای هوایی و دریایی که وزارت راه مسئولیت آن را دارد و با توجه به این که وزارت راه، میلیاردها تومان هزینه راه اندازی پایانه‌های مختلف در مرزهای کشور کرده است، از این به بعد این کار به اصل خودش واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیریت واحد پایانه توسط وزارت راه و شهرسازی اعمال خواهد شد و بر اساس پیش بینی، وضع بهتری را خواهیم داشت و تجار و بازرگانان از این تصمیم اعلام خرسندی کردند، چون قبلاً تکرار یک سری فعالیت‌ها انجام می‌شده است.

وی افزود: قرار نیست وزارت راه در امور تخصصی گمرک یا دستگاه دیگر دخالت کند لذا افراد منطبق با این مأموریت را در آنجا منصوب خواهیم کرد با این رویکرد که هماهنگی و تسهیل گری انجام شود.

آقای اسلامی درباره نتایج و آثار استقرار سیستم مدیریت یکپارچه جدید در پایانه‌های مرزی گفت: با ایجاد یک وحدت مدیریتی و هماهنگی یکپارچه، این شرایط را سامان می‌دهیم و این کار به سرعت شروع خواهد شد و افرادی با شایستگی‌های اخلاقی، رفتاری و با دانش منصوب خواهیم کرد تا هدفی که در این مصوبه وجود دارد محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ نامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی هم افزود: قیمت گذاری وظیفه دولت نیست و طبق قانون، بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر این یک اقدام هیجانی و متأثر از تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است و مقرر شد هواپیمایی کشوری این مسأله را بررسی کند و بعد تصمیم گیری شود بنابراین نرخ نامه‌ای که قرار بود از اول آبان ماه اجرایی شود فعلاً متوقف و بعد از فرایند بررسی، تصمیم گیری خواهد شد.

نظرات
  • 0 نظر