ضرر 1.8 میلیارد دلاری اوبر در 3 ماه اخیر با شیوع کرونا

  • 1399/05/17 15:52:46
  • 0 نظر
  • 418
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 221717
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز پنجشنبه شرکت تاکسی اینترنتی اوبر Uber از ضرر 1.8 میلیارد دلاری خود در سه ماهه اخیر خبر داد چرا که بیماری همه گیر کرونا باعث سقوط درآمد این شرکت شده است.

اوبر که در سانفرانسیسکو مستقر است، اعلام کرد که درآمد کل این شرکت نسبت به سال گذشته 29 درصد کاهش یافته و به 2.2 میلیارد دلار رسیده است در حالی که سود حاصل از تحویل کالاها نتوانسته افت 75 درصدی تعداد رزرو مسافران را جبران کند.

اقتصاد آمریکا شدیدترین رکود را از سال 2007 تجربه کرد
"بدترین" وضعیت اقتصاد آمریکا در سه ماه گذشته رخ داد
صندوق بین المللی پول: اقتصاد آمریکا راه درازی تا بهبودی دارد

سهام Uber در معاملات صورت گرفته پس از پایان ساعت کار بازار در پی انتشار ارقام سود این شرکت، بیش از چهار درصد سقوط کرد.

دارا خسروشاهی، مدیر اجرایی اوبر، گفت: تیم ما در حال حرکت با سرعت اوبر برای پاسخ به تأثیر بیماری همه گیر کرونا بر جوامع و مشاغل است.

فعالیت تجاری اوبر در جهان درپی تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافت به طوری که تعداد رزروها 75 درصد و درآمد 67 درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که عملیات تحویل غذای اوبر تحت برنامه Uber Eats شاهد افزایش بیش از دو برابری درآمد بوده و به 1.2 میلیارد دلار رسیده است. این درامد در سه ماه منتهی به ماه ژوئن از درامد تاکسی اینترنتی این شرکت بیشتر بوده است.

اوبر در ماه های اخیر تغییرات دیگری را نیز صورت داده است. این شرکت ضمن عقب نشینی از برنامه خود برای اجاره دوچرخه و اسکوتر، برای خدمات تحویل کالا با شرکت پست میت قراردادی را امضا کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر