زور دلار به یورو و پوند نرسید

  • 1398/08/08 10:46:46
  • 0 نظر
  • 1032
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 93887

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، معاملات روز چهار شنبه بازارهای ارز بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار گرفت. پس از مدت ها کش و قوس، مجلس این کشور سرانجام با خواسته دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد. انتخابات پارلمانی دوازدهم دسامبر که نخستین انتخابات مجلس انگلیس در ماه دسامبر طی یک قرن اخیر نیز محسوب می‌شود، احتمالا به سه سال جنجال بر سر مساله برگزیت خاتمه خواهد داد. اتحادیه اروپا نیز با ارسال نامه ای به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که تصمیم گرفته است مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا پایان ماه ژانویه سال آینده میلادی تمدید کند.

در معاملات امروز، پوند نسبتا بدون تغییر نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.2863 دلار مبادله شد هر چند هنوز زیان این هفته ارز انگلیسی در برابر دلار بالای یک درصد باقی مانده است. همچنین هر یورو به 1.1110 دلار افزایش یافت تا مجددا موفق به بازپس گیری کانال 1.11 دلاری شود. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز گذشته و در سطح 97.682 واحد بسته شد. در برابر دیگر ارز مهم اروپایی، نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل 1.0061 دلار اعلام شد.

رویداد مهم دیگر بازار ارز در معاملات امروز، احتمال بالای کاهش نرخ بهره برای سومین بار متوالی در سال جاری توسط فدرال رزرو بود. بسیاری از ناظران با توجه به کاهش رشد اقتصادی آمریکا و باقی ماندن اختلافات تجاری با چین معتقدند بانک مرکزی آمریکا چاره‌ای جز تداوم رویکرد انبساطی ندارد.

سامومیتو میتسوئی، استراتژیست ارزی در موسسه " میتسوئی دی اس است منیجمنت" گفت: معامله گران به دنبال مشخص‌تر شدن موضع فدرال رزرو در خصوص چشم انداز سیاست های پولی هستند. احتمالا بانک مرکزی از رفتاری که منجر به هیجانی شدن بیش از حد بازارها شود خودداری خواهد کرد و تا زمانی که شاهد یک ریسک واقعا بزرگ نباشیم، شاهد تغییر ریل محسوسی در سیاست های فدرال رزرو نیز نخواهیم بود.

هم چنین در معاملات روز چهار شنبه بازارهای ارز، هر دلار آمریکا به 1.3090 دلار کانادا افزایش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای 1.3624 دلار سنگاپور مبادله شد.

فیلیپ وی، استراتژیست ارشد بازار ارز در بانک " دی بی اس" سنگاپور گفت: ریسک ها سر راه اقتصاد جهانی باقی مانده اند اما نشانه‌هایی از بهبود وضعیت پدیدار شده است. روند افزایش تنش های بین چین و آمریکا متوقف شده است و به نظر می‌رسد که بانک مرکزی آمریکا دست به کاهش نرخ بهره دیگری خواهد زد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته به 108.85 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای 1.4570 دلار مبادله شد.

نظرات
  • 0 نظر