رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن خبر داد

دایره فروش املاک مازاد در بانک مسکن

  • 1398/05/15 13:06:54
  • 0 نظر
  • 7667
  • منبع : پایگاه خبری بانک مسکن
  • کد خبر : 43420

رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن، با اشاره به شناسایی 60 ساختمان مازاد شامل شعب و سایر املاک در سراسر کشور، گفت: فروش این دسته املاک با هدف تامین منابع مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات مسکن برای سال 98 توسط بانک مسکن هدف گذاری شده است که پیش بینی می شود بیش از 400 میلیارد تومان تامین مالی از این محل صورت بگیرد.

اسحاق خاکی درباره آخرین وضعیت فروش اموال و املاک مازاد بانک مسکن به عنوان یکی از مصوبات و تاکیدات دولت، اظهارداشت: در بحث ساماندهی شعب مصوبات خوبی توسط هیأت مدیره بانک مسکن با همکاری اداره کل امور شعب و حوزه مدیریت امور مناطق و استان ها حاصل شده است تا شعب کم کار و دارای بازدهی پایین با سایر شعب ادغام شوند یا به مرحله انحلال برسند.
وی ادامه داد: در این خصوص موضوع ساماندهی شعب در دستور کار بانک قرار گرفت و قطعا در این حوزه اداره کل ساختمان هماهنگی لازم را با اداره کل امور شعب دارد تا در صورتی که شعبه ای به مرحله انحلال برسد سریعا ساختمان این شعب به عنوان املاک مازاد به فروش برسند و منابع حاصل از آن به چرخه اقتصاد بانک و اقتصاد کشور برگردند.
رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن با بیان اینکه مدیریت ها باید شعب ناکارآمد را شناسایی کنند تا با تایید اداره کل امور شعب از چرخه ساختمان های تحت پوشش خارج شوند و در لیست اموال مازاد بانک قرار گیرند، افزود: در سال 98 گزارشی به هیأت مدیره بانک مسکن ارایه دادیم دال بر اینکه تعداد 60 ساختمان شامل شعب ناکارآمد و ساختمان های مازاد یا دارای کارایی پایین توسط مدیریت های سراسر کشور شناسایی شدند و خوشبختانه با تصویب هیأت مدیره بانک طی ماه های آینده توسط دبیرخانه کمیسیون معاملات بانک به مزایده گذاشته می شوند و به فروش می رسند.
خاکی گفت: این ساختمان های مازاد علاوه بر ساختمان هایی هستند که به صورت تملیکی و مازاد در اختیار بانک قرار گرفتند و با هماهنگی اداره امور شعب و اداره کل ساختمان شناسایی شدند. البته در برخی استان ها ظرفیت های بیشتری در این حوزه وجود دارد که باید شناسایی شوند.
رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن با تاکید بر اینکه این ساختمان ها و املاک مازاد بانک در لیست فروش قرار می گیرند، گفت: در حوزه املاک مازاد هدف گذاری بزرگ و جامعی از سوی بانک برای اداره کل ساختمان تبیین شده و شاید در طول تاریخ بانک بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه فروش بیش از 400 میلیارد تومان از املاک مازاد برای سال 98 توسط بانک مسکن هدف گذاری شده است، تاکید کرد: بر این اساس برنامه ریزی منسجمی در اداره کل ساختمان صورت گرفته تا بحث فروش املاک مازاد را جدی تر پیگیری کنیم و خوشبختانه هیأت مدیره بانک نیز تاسیس دایره فروش املاک مازاد را مصوب کرده تا به لحاظ ساختاری به این موضوع توجه ویژه تری شود. قطعا در سال 98 شاهد دستاوردهای بیشتری در حوزه فروش املاک مازاد بانک مسکن خواهیم بود.

نظرات
  • 0 نظر