وزیر صمت خبر داد؛

مهلت سه ماهه مدیران صمت برای ابطال معادن غیرفعال

  • 1399/10/14 17:40:42
  • 0 نظر
  • 294
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 280933

به گزارش فبنا، علیرضا رزم حسینی صبح یکشنبه در مراسم شروع عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره مس با بیان اینکه اکتشاف این دو عنصر ارزشمند و بسیار گران بها در این منطقه موجب توسعه و پیشرفت اقتصادی استان خواهد شد اظهار کرد: با اقدامات انجام گرفته پیش بینی می‌شود سایر پهنه‌های غنی و معادن نیز در این منطقه اکتشاف و مورد بهره برداری قرار گیرد و در اولین مرحله از این عملیات فاز اول کارخانه کنسانتره مس امروز آغاز به کار خواهد شد.

وی از ابلاغ بخش نامه جدید دولت مبنی بر آزادسازی معادن حبس شده و غیر فعال خبر داد و افزود: مراحل اجرایی این اقدامات هم اکنون در شورای معادن استان قرار دارد و تمام مدیران صمت سه ماه فرصت دارند تا معادن راکدی را که چندین سال است در اختیار برخی افراد قرار دارد شناسایی و حکم ابطال هر کدام را صادر و مجدداً این معادن را برای انجام اقدامات اجرایی جدید و سرمایه گذاری‌های مناسب و سودآور به صورت مزایده درآورند.


میزان سوددهی هر معدن کمتر از در آمد نفتی کشور نخواهد بود

‌وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در کشور فرصت‌های بسیار مناسبی در جهت استخراج و بهره برداری وجود دارد، تصریح کرد: در این راستا باید معادن جدید در تمامی مناطق کشور شناسایی و معادن راکد و غیر فعال نیز با مشارکت بخش خصوصی به چرخه بهره برداری و استخراج برگردانده شود و طبق پیش بینی‌های انجام گرفته در آمد هر کدام از معادن کشور کمتر از درآمد نفتی کشور نخواهد بود.

رزم حسینی ادامه داد: در دوران تحریم نیز کشور به خوبی توانست با ذخایر فولاد و معادن و صنایع مرتبط اداره شود و این امر نشان دهنده توانایی متخصصان ایرانی در ایجاد در آمد و اشتغال از طریق کالاها و فرآورده‌های نفتی است و در اثر فعالیت و کسب در آمد از معادن معدنی کالاهای مرتبط نیز وارد بازار شده است.

تولید بیش از 10 هزار تن کنسانتره مس از معادن شهرستان مشگین شهر

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون در استان پنج پهنه معدن وجود دارد که 12 منطقه مجوز بهره برداری را کسب کرده اند گفت: 2 پهنه در منطقه مشگین شهر قرار دارد که یک معدن مس در روستای دوست بیگلو با ظرفیت 160 میلیون تن برآورد ذخایر و یک پهنه غنی از معادن زیر زمینی نیز در روستای نیاز شناسایی شده و در مرحله صدور گواهی استخراج قرار دارد.

وی از احداث و بهره برداری فاز اول کارخانه کنسانتره مس. مولبیدن در روستای دوست بیگلو مشگین شهر خبر داد و افزود: در فاز اول سرمایه گذاری این طرح پنج هزار میلیارد ریال در بخش احداث کارخانه و پنج هزار میلیارد ریال نیز در بخش معدن توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود و مقدار محصول تولیدی این معدن نیز در سال بیش از ده هزار تن کنسانتره مس و 100 تن کنسانتره «مولیبد ن» پیش بینی شده است.

اشتغال بیش از 350 نفر در فاز اول کارخانه کنسانتره مس. مولبیدن مشگین شهر

‌رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه در فاز اول احداث این کارخانه 350 نفر مشغول به کار خواهند شد، افزود: در بخش معدن 200 نفر و در بخش کارخانه مس نیز 150 نفر به کار گرفته خواهند شد که امیدواریم با حمایت‌ها و افزایش استخراج از این معدن میزان اشتغال در فازهای بعدی بهره برداری افزایش یابد.

نظرات
  • 0 نظر