پوتین: سازمان تجارت جهانی نیاز به اصلاح دارد

  • 1399/09/02 10:48:26
  • 0 نظر
  • 290
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 272706
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به رهبران گروه 20 گفت که هیچ جایگزینی برای سازمان تجارت جهانیWTO  وجود ندارد اما این سازمان باید بتواند از پس چالش های فعلی برآید و نیاز به نوسازی و اصلاح دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس جمهور روسیه روز شنبه طی سخنرانی خود در اجلاس مجازی گروه 20 گفت: گروه 20 باید تلاش های خود را برای یافتن رویکردهای مشترک برای اصلاح سازمان تجارت جهانی مطابق با چالش های مدرن ادامه دهد.

وی افزود: بدون یک سیستم تجارت پایدار، موثر و چند جانبه بر اساس قوانین و اصول جهانی، دستیابی به این هدف غیرممکن است و در حال حاضر هیچ جایگزینی برای سازمان تجارت جهانی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، پیش از این بسیاری از رهبران جهان گفته اند که این نهاد مستقر در ژنو که به عنوان داور بین المللی در اختلافات تجاری فعالیت می کند، نیاز به تغییرات فوری دارد و این موضوع در دستور کار جلسات متعدد بین المللی قرار گرفته است.

رهبران کشورهای گروه بریکس BRICS، که جدا از روسیه شامل برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی می شود، پس از جلسه مجازی خود طی روزهای گذشته از اصلاحات سازمان تجارت جهانی حمایت کردند.

اعتراض آمریکا به حکم سازمان تجارت جهانی در پرونده چین
چین: آمریکا با تحریم تیک تاک قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض کرد
سازمان تجارت جهانی: آمریکا با وضع عوارض بر کالاهای چینی قوانین تجارت را نقض کرد
پوتین: همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه با وجود بحران کرونا ادامه دارد

این پنج کشور در بیانیه پایانی خود، اعلام کردند که تغییرات سازمان تجارت جهانی این سازمان را در مقابله با چالش های اقتصادی جهانی مقاوم تر خواهد کرد و عملکرد آن را بهبود خواهد بخشید و در مجموع به نفع اعضای این سازمان است.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر