قیمت جهانی طلا امروز 99/08/05

  • 1399/08/05 09:31:30
  • 0 نظر
  • 711
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 257449
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار تقویت شده و مذاکرات در خصوص بسته محرک مالی جدید در آمریکا هیچ پیشرفتی نداشته است، قیمت طلا امروز کاهش داشت و به پایین ترین رقم بیش از یک هفته اخیر رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1898 دلار و 28 سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم از اواسط اکتبر یعنی 1890 دلار و 19 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز با 0.3 درصد کاهش به 1899 دلار و 30 سنت رسید.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس گفت: «در کوتاه مدت، به نظر می رسد که به دلیل در پیش بودن انتخابات آمریکا و نامشخص بودن سرنوشت بسته محرک مالی جدید این کشور طلا خریدار چندان زیادی ندارد.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.2 درصد افزایش مواجه بود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیروز اعلام کرد، دولت ترامپ در حال بررسی جدیدترین طرح خود برای ارائه کمک های بیشتر جهت مقابله با کروناست و وی انتظار دارد دولت روز دوشنبه در این زمینه پاسخ بدهد.

در حالی که شمارش معکوس برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سوم نوامبر آغاز شده است، تحلیلگران می گویند پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات می تواند به تصویب یک بسته محرک مالی جدید و افزایش قیمت طلا کمک کند.

بانک او سی بی سی در یادداشتی نوشت: «بعید است که ما شاهد نوسان شدید قیمت طلا قبل از انتخابات هفته آینده ریاست جمهوری آمریکا باشیم... ما انتظار داریم قیمت ها این هفته همچنان در حدود 1900 دلار در نوسان باشند.»

افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا سبب شده تا نیاز بیشتری به تصویب یک بسته کمک دولتی احساس شود. بر اساس آمارها تعداد موارد بستری رو به افزایش گذاشته و به بالاترین رقم 2 ماه اخیر رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر