رئیس اتحادیه میدان مرکزی تره‌بار تهران:

قیمت موز، خیار و پرتقال از هفته آینده کاهش می‌یابد

  • 1399/11/24 21:16:46
  • 0 نظر
  • 243
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 305731

به گزارش فبنا، به نقل از صدا و سیما، مصطفی دارایی نژاد افزود: قیمت موز در هفته‌های گذشته به 55 هزار تومان رسیده بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده خبرهای خوبی در راه است و قیمت موز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: هر کیلو موز هندی در حال حاضر در میدان میوه و تره بار بین 35 تا 37 هزار تومان است و موز اکوادور از 40 تا 45 هزار تومان قیمت خورده است.

دارایی نژاد افزود: این قیمت‌ها به هیچ عنوان مورد تأیید اتحادیه نیست و قیمت موز باید برگردد به زیر 30 هزار تومان ضمن اینکه هماهنگی‌های خوبی با اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران و وزارت صمت شده که قیمت موز در اوایل اسفند متعادل شود.

وی در خصوص افزایش قیمت خیار هم گفت: به دلیل سرمازدگی در منطقه جیرفت چیدن محصول خیار بوته‌ای کمی عقب افتاد، اما با گرم شدن هوا دوباره محصول به دست آمده و در حال عرضه به بازار است.

این فعال بخش خصوصی درباره خیارهای گلخانه‌ای هم گفت: گلخانه‌های سمنان، ورامین، یزد و اصفهان هم در حال چیدن محصول و عرضه به بازار هستند و در حال حاضر قیمت خیار در بازار به تعادل رسیده است و خیاری که در کف میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی 17 هزار تومان بود در حال حاضر به 12 هزار تومان رسیده و قیمت‌ها در هفته آینده باز هم کاهشی خواهد بود.

دارایی نژاد در خصوص افزایش قیمت پرتقال هم گفت: تولیدات مرکبات در استان مازندران حدود دو میلیون و 700 هزار تن می‌باشد و ما از نظر محصول پرتغال هیچ کمبود و مشکلی در کشور نداریم.

وی افزود: در هفته‌های گذشته به دلیل سرد شدن هوا و بارش برف در محورهای کوهستانی حمل بار پرتقال از استان مازندران به تهران به یک سوم رسید و عرضه محصول پرتقال پایین آمد و همین علتی شد تا قیمت پرتقال به کیلویی 14,000 تومان برسد. به تعاونی‌ها و دست اندرکاران مرکبات در استان مازندران هشدارهای لازم را داده‌ایم که اگر قرار باشد عرضه پرتقال کم شود و قیمت آن بالا برود حتماً به تعزیرات، وزارت صنعت و بازرسی اعلام خواهیم کرد چرا که آن دسته از افرادی که در انبارها بالای 100 تن مرکبات دارند حتماً دلال هستند و به دنبال سود جویی و گران فروشی در بازار هستند.

دارایی نژاد افزود: در حال حاضر قیمت پرتقال به سه برابر سال قبل رسیده و قیمت این محصول در حال حاضر بین 10 تا 12 هزار تومان در میدان مرکزی قیمت خورده که با عرضه بیشتر در هفته‌های آینده قیمت این محصول هم کاهش پیدا خواهد کرد.

نظرات
  • 0 نظر